sobota 24. července 2010

Knedlíčky z tvarohu, dnes s borůvkami

Tyhle malé prázdné knedlíčky jsem v dětství jídala u babičky. Házela je do osmažené strouhanky a všechna vnoučata je měla ráda jen tak, spíš naslano. Když máte po ruce tvaroh a krupici, jsou hotové raz dva. Druhou variantou pro vnuky byly bramborové šišky podávané stejným způsobem.
Ale jemné knedlíčky se dají doplnit i omáčkou z čerstvého ovoce, tak jsem si na ně vzpomněla, když jsem dostala krásné borůvky. Tepelně je upravovat by byla škoda, na koláč bylo moc horko, ale prázdné knedlíčky by se snad udělat mohly...bude to spíše moučník než samostatné jídlo.
Recept je snadný: 500 g měkkého tvarohu (ve staniolu či střívku), 10 lžic krupice, 3 žloutky a špetka soli.
Umíchat těsto není problém, ale jak z něj koulet knedlíčky? Lepí se to na ruce až hrůza! Není účelné přidávat další obiloviny, to by knedlíčky byly tvrdé, ten poměr je třeba dodržet...tak jsem je hnětla namočenýma rukama, byly o něco menší než pingpongové míčky, do jejichž velikosti se po 10 minutách navařily.
Vodu jsem samozřejmě osolila. Raději jsem pak jeden rozkrojila, na řezu byl jednolité barvy, čili provařený dost, a ochutnala, měkoučký, dobrý, tvarohový...Opatrně jsem knedlíčky slila na cedník.
Borůvky jsem jen lehce rozmačkala s cukrem a smetanovým jogurtem, kombinace to byla výborná. Na moučník by z tohoto množství byly asi čtyři porce.

Žádné komentáře:

Okomentovat