středa 25. srpna 2010

Jak nachytat kuře na švestkách

Když jsem v plechovce se sušeným ovocem našla ještě půl balíčku švestek od zimy, hned mě osvítilo, co s nimi: vždyť proč já ještě neudělala to maso na švestkách? Hm, černou omáčku (jako na kapra) dělat nebudu, ta je na léto moc hutná, ale třeba by šla taková lehčí šťávička, ochucená švestkami, a uvidím, o co dalšího si ještě řekne...trochu pomerančové kůry?
To kuřecí, co tu mám, zkusím na švestkách spíše nachystat než nachytat :) Je to pár stehenních řízečků, ty se budou hodit výborně!
Maso jsem opekla, pak k němu rovnou přidala pokrájenou slaninu a cibuli, stroužek česneku a trochu překrájené dvě hrstě švestek bez pecek a několik lžic kandované pomerančové kůry. Maso sotva pokrylo dno kastrólu, tak jsem ho ani nevyndavala.
Brzy jsem vše podlila, protože cibulku jsem chtěla mít spíš rozvařenou, aby šťávu zahustila, ne křupavě opečenou.
Osolila jsem a opepřila, dusila doměkka. Švestky obarvily šťávu docela hezky, i maso v ní získalo přitažlivější tmavší odstín.
Nedalo mi to nepřidat ještě lžíci povidel a nějaké bylinky, tymián, rozmarýn, dobromysl. A chutnalo to báječně, jak taky jinak z takových dobrých věcí, že :) Zajímavě nasládlá, maličko nakyslá a se stopou hořkosti, se slabou vůní bylinek. Poměr hořko-sladko-kyselých chutí si každý může snadno upravit sám. Mělo to šmrnc, žádná nuda, tak to jsem byla s výsledkem spokojená.
Přitom to byla docela rychlovka. Jistě by se dalo využít plno jiných ingrediencí, variací je nespočet.
Ale co k tomu??? Šťouchané brambory? Ty by nebyly špatné, jenže zrovna nemám doma ani jednu...Zdálo se mi, že rýže by ten šmrnc příliš utlumila...ale co svítek, no jo, poslední dobou jsme na něj doma vzpomínali, že se nějak z kuchyně vytratil. Recepty jsem si už našla, krupici mám: a bude to hned.

Na svítek se udělá taková tvrdší omeleta ze 120 g krupice a 3 vajec.
Na pánev jsem dala olej s máslem a opekla hmotu spíše pomaleji z obou stran. Pak jsem ji navrch posolila a horkou vodou z konvice zalila dosti hodně a syčící hned přiklopila. Je třeba taky zmírnit teplotu, to je jasné.
Voda se nasákne do krupice, možná jí ještě mohlo být více. Trvá to pár minut. Svítek tím navařením má hodně vyskočit, ale mně vyskočil jen o polovinu. Měkký a kyprý byl.
Vyklopila jsem ho na prkénko a nakrájela, byly to tak 3 porce.
Příloha je to hodně neutrální, přitom dobře poživatelná, lehká. Celý pokrm - pořád nevím, jak ho nazvat, asi kuře na švestklách - byl přijat velmi kladně. Tak doporučuji nějakou variaci vyzkoušet.

Žádné komentáře:

Okomentovat