úterý 22. února 2011

Pokus o dort 1

Občas vařím s dětmi z jedné spřátelené rodiny. Většinou děláme jednoduchá jídla, na kterých si mohou vyzkoušet pár věcí, učit se strouhat a krájet (náplastě připravené v pohotovostním režimu), ochucovat a s jistou dopomocí něco v kuchyni vlastnoručně stvořit. Výsledek samozřejmě není bezchybný, ale jedlý musí být vždy.
Zatím jsem z vaření s dětmi nic neuveřejnila, ale takový dort na přání by už mohl vydat na článeček...
Měl být ze světlého těsta s čokoládovou polevou a vanilkovým krémem. Pro jednoduchost jsem předem upekla korpus z těsta na šlehačkovou bábovku. Krém měl být jen z krabičky, ušlehaný, a poleva rovněž hotová. Hlavní zábavou mělo být zdobení...
jirka
Oslavenec pilně šlehal krémovou směs, ale tyčový mixer na ni nestačil - netuhla a netuhla. Museli jsme ji dát vychladit a našlehat pak znova velkým mixérem, to už bylo lepší.
Z polevy rozehřáté ve vodní lázni jsme zkusili pár ozdob na alobal a dali je ztuhnout do mrazáku.
Korpus jsem prořízla a pomocí dalšího talíře překlopila, naplnila krémem a opět zaklopila. Navrch přišla poleva, kterou děti uhlazovaly velkým nožem a já trochu potřela boky dortu. Mísu jsme během toho poněkud opatlali, ale to nikomu nevadilo.
Na nějaké zdobení byl krém pořád dost řídký, tak jsme udělali jen kopečky kolem dokola a ozdobili jahodami. Předtím jsme se neradi rozloučili s plechovkou mandarinek - ty totiž její vnitřní stranu neuvěřitelně rozežraly, takže kompot byl plný zelenošedých kousků...něco takového jsem tedy ještě neviděla. A nebylo to prošlou lhůtou.
Čokoládové ozdoby do krému zapíchnout nešly, nápis se mi docela povedl - ale přece jen jsem to taky nikdy nezkoušela a některé tahy byly moc slabé. Ale dvě jedničky nouzově položené na středu zřetelné byly, k tomu nezbytné svíčičky. Oslavenec si s výzdobou vyhrál a byl náramně spokojen. Dort jsme dali vychladit.
dort J
Celá ta nádhera skutečně připomínala dort, zvlášť s hořícími svícemi.
dort J

dort J
Kritiku jsem sklidila za kupovanou polevu, která byla tvrdá a špatně se krájela i jedla. Ale další dort bude potřeba zanedlouho, tak se zkusíme poučit a podaří se nám již lépe.

Žádné komentáře:

Okomentovat