pondělí 5. září 2011

Narozeninová setkání

Moje letní narozeniny trpěly už od dětství prázninovými neduhy - většinou jsme někde byli, tak se slavilo spíš provizorně, nebylo možno pozvat kamarády, příbuzní též pobývali na různých dovolených, k tomu většinou horko, čili žádné dorty, případně jen "něco jako".

Před pěti lety jsem zajistila prostory a celý raut skoro pro třicet lidí připravila s pomocí blízkých sama, abych mohla předvést své lahůdky, zejména to byla paštika. Velká sešlost měla něco do sebe, ale na jednotlivé hosty tolik času nebylo.
Letos tedy přišla na řadu série menších oslav.

Byli jsme s přáteli na Šámalce, jejíž vyhlášená kuchyně nezklamala. Navečer v počasí ne zrovna ideálním pro kolisty, ale pro nás pojízdné ano, byl v chatě docela klid a útulno.
Ač došlo ke generační obměně i na postu kuchaře, výborná zvěřinová jídla se uchovala.










Jelení steaky ani kančí na smetaně neměly chybu, dobrý byl i grilovaný mix se srnčím. Porce se nám zdály takové, že jsme už neměli síly na moučník, palačinky ani zmrzlinu, ale večer jsme si příjemně užili.

Následovala večeře u tetičky, která mě chtěla překvapit něčím nečekaným. Podávala jako předkrm salát ze surimi tyčinek s celerem, květákem (syrovým-výborné) a trochou majonézy a zakysané smetany. Byl tak vylehčený a dobře ochucený.
Hlavní chod se skládal z výborně uvařeného uzeného hovězího jazyka, divoké rýže a kaparové omáčky. Kombinace to byla velmi chutná. K tomu se podával i míchaný zeleninový salát a nalévalo se růžové víno, na závěr sklenka koňaku, nikoli vaječného:)













Do třetice jsem pojedla u stolu, ke kterému nás pozvali na "kolaudaci" můj vlastní potomek s partnerkou. Jídlo připravoval hlavně on a inspiroval se i mými recepty na blogu - a to byl pro mě dárek největší. Avokádový dip přivezl do rodiny z cest před několika lety, patří k němu křupavé tortilly.. Je vynikající na mnoho způsobů a pokaždé získá nové příznivce. Červené salsy vedle si všímal málokdo. Zapečená plněná rajčata se sýrovou náplní a slaninou vypadala velmi přitažlivě. Medové kuřecí paličky s homemade marinádou se též povedly. K nim jsme jedli dobrý zeleninový salát.













Vzhledem k tomu, že menu syn počítal pro 11 lidí a že ještě extra připravil dědovi samostatné jídlo, to bylo zvládnuté výborně. Opilý meloun a štrúdl na dezert dodali další návštěvníci, nápojů i pečiva bylo dostatek. Na závěr, tedy po několika hodinách, se ještě podávala obložená mísa.
Tolik tedy narozeninová jídla "out". Na všem jsem si pochutnala, všude také panovala dobrá nálada.
Následovat budou moje vlastní kreace, protože taková příležitost se musí využít!

Žádné komentáře:

Okomentovat