středa 9. listopadu 2011

Tvarohový nákyp se zeleninou

Co upéci bez mouky a bez tuků, vymýšlela jsem nějaký dietní recept. Těsto lze nahradit tvarohem s vajíčky, do toho nějakou zeleninu, pro chuť trochu šunky...to by mohl být základ, ostatně vzpomněla jsem si, že před lety jsem dělala něco podobného s pórkem - to tedy dietní nebylo, ale moc dobré, idea by to tedy mohla být použitelná...

Velký pórek nakrouhaný na kolečka, velikou cibuli, stroužek česneku a jednu postrouhanou mrkev jsem tedy nejprve decentně (rozuměno na minimu tuku) orestovala i se šunkou (100 g). Ale není-li nutná dieta, slaninka by byla lepší!













Dala jsem zeleninu vychladnout do mísy a zatím si připravila zapékací misky a vytřela je olejem. Do nich jsem ještě chtěla vložit listy pórku na ozdobu - jen jsem ho spařila horkou vodou, aby změkl. Protože jsem si chtěla zkusit to ozdobení pórkem, nepoužila jsem muffinovou formu, ta by ale mohla být na nákyp šikovná.
K zelenině jsem přidala 500 g měkkého tvarohu, 100 g strouhaného sýra a 3 vejce. Sýr je lepší tučnější, případně aromatičtější, do hmoty je možno přilít i trochu smetany. Může se přidat i hrst ořechů nebo jiných semínek a trochu citronové kůry - na tu jsem, přiznávám, zapomněla. Vše dobře osolíme a okořeníme pepřem, muškátovým oříškem nebo třeba nějakým orientální m kořením, kari aj.
























Směs ve formách jsem dala péci - raději více, než méně, hmota je dosti mokrá. Trvalo to asi 3/4 hodiny, než byl povrch pevný a kraje zlatavé. S vyklápěním jsem však počkala, až vše trochu vychladne a ztuhne. Nákyp vypadal docela lákavě.


Ale pórek jako ozdoba spíše zklamal - barvu ztratil a nákyp se pod ním tak nepropekl, i krájet šel obtížněji. Chtělo by to trochu víc tuku, aby se hmota snáze opekla a držela lépe pohromadě.
Nákyp však nebyl špatný, dal se jíst jako hlavní jídlo s bramborem i zastudena. Hodí se i pro bezlepkovou dietu.

Žádné komentáře:

Okomentovat