středa 18. ledna 2012

Zapečený lilek

Lilek na plechu lehce zapečený bez velkých štráchů, tedy ve velkých kusech, bez dalších přísad a ochucování, jsem okusila u bufetového stolu, zdál se mi to dobrý nápad. Teď sice nemáme lilky dosti prosycené sluncem, které chutnají jistě lépe už samy o sobě, ale zeleninu potřebujeme jíst celoročně a jen se sezónním sortimentem nevystačíme, je to něco za něco.


V domácí verzi jsem lilek pokrájela na silnější plátky a rovnou naskládala do zapékací misky, jen
vytřené olejem, navrch jsem ho posolila, kápla oleje a posypala kostičkami česneku. Vše jsem překryla vrstvou zakysané smetany a dala do trouby.


Lilek se upekl, smetana zezátla, trvalo to asi 3/4 hodinky...
Jako zeleninová příloha nebo lehké jídlo poslouží dobře.
Další čistě lilkové inspirace nabízím tady (kde je ve směsi, teď neuvádím):


Žádné komentáře:

Okomentovat