úterý 10. dubna 2012

Večeře

Zakládám si na tom, že udržuju blog v chodu i po dobu nejrůznějších nepříznivých soukromých situací. Mám stále nějaké články rozepsané v zásobě, využívám i nastavení jiných dat zveřejnění článků. Dnes už není takový problém se dostat k netu jinde, dopsat texty, ale třeba fotky musím mít už připravené předem a nakopírované do blogu.

Ale nyní naopak jsem chtěla vylíčit, jak prožívám dny, kdy nemůžu vařit - něco o tom najdete zde. Nemusí to být jen z důvodů zdravotních, stačí i týdenní dovolená, kde si třeba jídlo užívám jinak, ale bez vaření to prostě není ono.

Proto jsem Velikonoce využila, abych se zbavila abstinenčních příznaků. "Jedu v tom" už od čtvrtka, kdy jsem pekla jidáše a vymýšlela, který čokoládový recept vyzkouším. V pátek jsem se pustila do spíše netradičních pokrmů, upekla jsem totiž téměř postní syrečkový koláč na způsob quiche, zároveň v troubě zbylo i místo na pár plněných žampiónů - obojí chutnalo skvěle!


Potom jsem si předpekla telecí, které jsem trochu prošpikovala a vylepšila šťávu přidáním žampiónových nožek. Uvařila jsem si i maso na nádivku, využila jsem odřezky z telecího, libový bůček a kvůli chuti vývaru, kterým zalévám rohlíky, jsem tam na pár minut přidala i uzenou libovou slaninu.
Ještě jsem nakrájela rohlíky, zalila je a nasekala maso a vše odložila.

Sobota proběhla ve znamení příprav na večeři. Dopoledne jsem ještě na procházce ulámala pár větví :) a dokoupila zapomenutý hrášek s mrkví na nedělní bramborový salát. Taky jsem si zadělala z namnoženého kvásku těsto na chleba.
Kol poledne jsem se pustila do vybraných cheesecake brownies. Zprůměrovala jsem několik receptů, inspirace viz např. Joy of baking nebo David Lebovitz. Rozpustila jsem na nepříliš horké plotýnce 112 g másla a 150 g nalámané čokolády (celou 70% a půl lepší mléčné), odstavila, pak přidala 150 g cukru, 3 vejce jedno po druhém, 2 lžíce kakaa, 100 g mouky, 2 špetky soli. Přimíchala jsem dalších 100 g čokolády nakrájené na čtverečky (čočky jsem neměla).

Navrch jsem smíchala 100 g lučiny se zakysanou smetanou a 1 žloutkem, osladila asi 75 g cukru. Sýrová vrstva se má promíchat s čokoládovou, aby udělala mramorování. Už jsem to jednou dělala, ale nepamatuju si to, bylo to nejméně před 3 roky. Upekla jsem v železné smaltované pánvi, která je menší než má dortovka. Musím říct, že pod sýrovou vrstvou je ještě méně poznat, zda je už těsto upečené, ale nějak jsem to trefila. Nesmí se přepéci, to by bylo škoda. Peče se asi 35 minut při 180 stupních. Podařilo se mi pak celý velmi čokoládový koláček vyklopit a převrátit zpět, jen vrchní okraj u hrany se trošku pochroumal. Byla to muka, než jsem mohla večer ochutnat - asi proto nedělám ráda kulaté dorty, které prostě předem nelze otestovat :)


Je to čokoládová nálož, velice vydatná - mně chutnal luxusně. Kdo nemá rád hořkou čokoládu, ať použije aspoň z poloviny jinou, bude jí na něj moc. Mramorování dodá další chuťový rozměr i ozvláštní vzhled. Na čokoládový absťák je to správná volba!

K obědu ještě byly ty žampiony, doplněné kuskusem. Po nich jsem připravila avokádovou pomazánku a suroviny do nádivky, hlavně bylinky. Chleba konečně dokynul, tak jsem ho dala péci. Dopadl stejně dobře jako v odkazu.
Dokončila jsem nádivku, ta kyne též aspoň půl hodiny. Oloupala jsem si brambory na kaši a omyla zeleninu na míchaný salát. Vzpomněla jsem si, že mrkev se dá na dlouhé plátky nakrájet škrabkou - povedlo se, vypadají velmi efektně.
Sklidila jsem, co bylo třeba, a připravila stůl.

Po chlebu šla do trouby nádivka a nakonec maso, to stačilo jen malinko nechat dopéci. Osoba blízká uchystala nápoje.
Kaši jsem dokončila před příchodem návštěvy a po předkrmu zalila salát. Večer jsme strávili příjemně s tímto menu:

portské
avokádová pomazánka s nachos

telecí pečeně, velikonoční nádivka, bramborová kaše, míchaný salát
červené víno, voda

cheesecake brownies
káva



Žádné komentáře:

Okomentovat