čtvrtek 28. června 2012

Dýně ze Santa Fé


Konečně jsem si zkusila koláž, obnovila jsem totiž používané programy. A tyhle mexické, přesněji novomexické variace se krásně vybarvily.
Máslová dýně hruškovitého tvaru se dala koupit celou zimu. Sama jsem ji měla prakticky "na skříni" od podzimu, vydržela báječně: v suchu a teple. Letos jsem takto uskladnila rovnou na linku tři dýně (a nějakou jsme zkonzumovali hned na podzim).
Z posledního kousku jsem plánovala polévku, ale i kvůli loupání slupky jsem dýni chtěla radši upéct, a ne uvařit. Tím mi však vznikly tak výborné tvary k plnění, že jsem pohledala všelijakou zeleninu, co by se k dýni mohla hodit podle inspirací ze santaféské kuchařky. Orestovala jsem naťovou cibuli a česnek, řapíkový celer, rajčata. Ta a zelenou nať jsem přidala později. Do směsi jsem zamíchala ještě plechovku velkých fazolí a ochutila ji mexickou zelenou omáčkou, pěkně ostrou. S dýněmi jsem rovnou podávala, dužina šla od slupky lehce stáhnout - hodí se k tomu kousek pečiva. Pro zatvrzelé masožravce se může ještě doplnit dobrou klobáskou pokrájenou na kolečka.
Směs by se mohla naplnit i do tortily, kdyby se upečená dýně (bez slupky) rovněž nakrájela.

Žádné komentáře:

Okomentovat