středa 29. srpna 2012

Slaný cuketový chlebíček

Chystala jsem občerstvení do práce a bylo horko, hodně horko. Vzhledem k letní době jsme tedy volila jen taková lehčí a téměř vegetariánská jídla. Jenže i studenou kuchyni je třeba tepelně upravit, když jsme nechtěla zůstat jen u pomazánek a podobně - na to už si musím svou pověst kuchařky trochu hlídat! Nelze také vystačit s loňskými recepty - ale menší pohoštění pro pár lidí je mi vítanou příležitostí, proč se pustit do přípravy něčeho nového a důkladněji si zavařit.
Vybírala jsem dlouze, zvažovala možnosti, něco se mi zdálo pracné, na něco moc horko, nakonec jsem zvolila několik chodů celkem jednoduchých.
Ančovičková pomazánka jako předkrm byla navíc ochucená nepatrně hořčicí. A pozor - potřebuje trochu rozležet, začerstva to není ono. Druhá pomazánka byla z Nivy s ořechy. Podávala jsem s tortillami.


Jako další, tedy hlavní chod, jsem připravila sýrem plněná rajčata (v článku poslední rcp), před podáváním ohřátá v mikro, ozdobená pršutem a bazalkou.

K tomu cuketový chlebíček.
Původní francouzský recept pochází ze stránek Les Foodies a rozpis zněl:
200 g hladké mouky, 2 vejce, 3 lžíce jogurtu, 1/2 prášku do pečiva, 3 lžíce olivového oleje, 70 g zelených oliv, 90 g sýru feta apod., 1 cuketa, 1 cibule, sůl, pepř
Na oleji jsem orestovala cibuli, kostičky cukety a dle receptu i olivy. A ještě se mi povedlo vše trochu přismahnout, jak jsem dělala zároveň jiné věci. Nebude to vadit, není to moc dohněda? Zrovna když se s tím chci blejsknout...no uvidíme.
Z prvních čtyř ingrediencí jsem umíchala v míse těsto, přidala celý obsah pánve a zdálo se mi, že zeleniny je tam moc a těsta málo, přidala jsem tedy ještě 100 g mouky a 1 vejce, trošku prdopeče a nakonec kostičky sýra. Nechutnalo to nijak skvěle, ale doufala jsem, že pečením se to spraví. Směs jsem naplnila do vymazané dlouhé chlebíčkové formy a pekla na 180 stupňů asi půl hodiny, vyzkoušela propečenost špejlí.
Po částečném vychladnutí se mi povedlo snadno chlebíček vyklopit, a když jsem ochutnala první sousto, uklidnila jsem se - dopadlo to velmi dobře!Je to mnohem jednodušší recept než cuketové nádivky a podobná jídla, taky méně náročný na suroviny i lehčí k jídlu, málo tučný, přitom vláčný a dík orestování zeleniny má lepší chuť.

S pohoštěním jsem uspěla dobře, hodilo se k němu bílé víno i mátová limonáda.
Na závěr byl jogurtový koláč s vínem, ale o tom zas příště.

Žádné komentáře:

Okomentovat