neděle 24. srpna 2014

Zelenina v dezertech: cuketové brownies

Přemýšlím, zda je to dobrý nápad, takové moučníčky a sladkosti ze zeleniny. Pár tipů mám už nashromážděno i vyzkoušeno (mrkev, dýně), ale ráda bych zjistila, jestli připadají vtipné i někomu jinému.



Byla před časem i taková výzva Daring bakers, což mě pak vedlo k dalšímu hledání receptů.
Mohla by to být cesta k chuti odpíračů zeleniny, když ji dostanou zamaskovanou v oblíbeném moučníčku? Nebo je to spíš odradí a budou se cítit podvedeni? Lidé jsou různí, dá se čekat obojí. U těch, kdo mají cuketu rádi nebo jim aspoń nevadí, negativní reakci neočekávám. Ovšem musím dát pozor na případnou "neofóbii", jak se teď taky říká.

Cuketové buchty byly populární už před třiceti lety, dělaly se hlavně s perníkovým kořením. Cuketa sama moc chuti nemá, čili přidat ji do těsta je poměrně neškodná možnost, jak dostat do moučníku zeleninu. Proto jsem s ní začala. Jen je třeba ji zbavit části vody, jinak těsto rozmočí příliš a může vzniknout brousek. Z toho důvodu je také lepší polohrubá mouka.


Upekla jsem tedy podle jednoduchého receptu cuketové brownies. Nejprve jsem nastrouhala nahrubo dva hrnky oloupané cukety, trošku posolila a promíchala, aby pustila vodu.
V míse robotu jsem prošlehala 100 g cukru, 100 g oleje, 2 vejce, 1 lžičku vanilkového extraktu a 1 lžičku citrónové šťávy. Přidala jsem hrnek polohrubé mouky (může se namíchat se čtvrtinou celozrnné), půl lžičky prášku do pečiva, půl lžičky skořice, 40 g kakaa a 100 g hořké čokolády, nalámané na cca půlcentimetrové kousky. Nakonec jsem vymačkala cuketu a vmíchala ji do těsta. Doporučuji ochutnat, zda je dost sladké, záleží na čokoládě i kakau.


Množství vyjde do obdélníkové menší formy nebo do dortovky. Vyložila jsem ji papírem na pečení a pekla na 180 stupňů asi 35 minut. Brownie se nesmí přepéci, aby se nevysušilo a neztvrdlo, tomu zde napomůže právě i cuketa.
Je dobré i z oleje, i když máslem by se rozhodně nic nezkazilo...proti klasickému receptu je tu i méně vajec a čokolády, ale výsledek je čokoládový hodně, chuť velmi uspokojivá.

Z asi osmi testujících pouze jeden bez ochutnání odmítl, když jsem prozradila cuketu. Ostatní chválili.
A co vy, ochutnali byste, upečete?

Žádné komentáře:

Okomentovat