úterý 16. srpna 2016

Polévka z ředkvičkové natě: zdravě, levně, chutně!

Polévkám moc nedám, nejsem na ně totiž z dětství moc navyklá, u nás se moc často nevařily. A zvyk zkrátka přetrvává, i když občas si nějakou dám.



Ovšem na to ředkvičkové listí jsem se chystala několik let! Párkrát jsem už koupila vhodné ředkvičky s pěknou natí, ale uvadne rychle a já to nikdy nestihla...tak až nyní.
Polévka je asi jako špenátová. Podlde dostupných receptů se zahušťuje bramborou (syrovou) i nudlemi, zkrátka můžete zkusit, co vás napadne.

Jak jsem to pojala já?
Listí jsem pokrájela nahrubo a nechala na másle zavadnout spolu s cibulkou nadrobno. Přidala jsem vodu a dobrou zeleninovou kostku, trochu pepře a krátce povařila. Pak jsem vše trochu rozmixovala, ale ne na kaši, chtěla jsem zachovat kousky. K zahuštění by se hodilo i vajíčko či nočky, ale měla jsem v plánu vyzkoušet ještě nové kupované krutonky. Výsledek - skvost.


Polévka chutná jemně, ale přesto osobitě.
Má samá plus - je pro vegetariány i bezlepkáře, k redukci. Ředkvičky obsahují zajímavé, ba cenné látky.
Na čtyři porce polévky stačí lupení z jednoho svazku (tuším, že 10 ředkviček) a půl cibule, lžíce másla. Náklady minimální, doba přípravy krátká.

Dobrá je i bylinková jarní polévka podle MDR, i tím způsobem by šlo ředkvičkové listí použít. Francouzská verze je hustší, např. zde.
Až budete mít pěknou nať, určitě ji nevyhazujte - radši ji strčte do hrnce!

Žádné komentáře:

Okomentovat