neděle 29. září 2019

Když rostou


Minulé dva roky se mi houby vyhýbaly, zato v posledních týdnech jich je tolik, že rostou i v lese za sídlištěm, nejen babky, ale i hodně hnědých hříbečků.


Kousek dál za Prahou je nabídka druhů pestřejší, našli jsme hodně kozáků, bílé hřiby dubové, lišky, klouzky, nějaké holubinky či růžovky. Muž mi nedovolil sesbírat slizáky mazlavé, ještě jsem je neměla potvrzené, ale mají být výtečné...Tak příště, zatím jsem je nesbírala. Kvůli tomu slizu můžou působit poněkud odpudivě, ale tyhle měly krásně nafialovělý klobouk a bíložlutou nohu.


Částečně mě zásobil i pan syn, tak jsem mohla po letech pár hub i nasušit. Vždy si taky odkládám do mrazáku porci dušených na vánoční hubník.
Na smažení to nebylo, převládaly malé kloboučky. Osvědčuje se mi houby podusit a použít tak nebo udělat omáčku se smetanou. Smaženice s vejci mě moc neslovuje.


Omáčka je výborná s knedlíkem nebo nudlemi.
Dušenou směs jsem zkusila se svítkem, je to inspirace z Chodska. Do hub jsem rovněž přidala trochu smetany.


Další týden jsem dušené houby zase vylepšila pórkem a kouskem slaniny a naplnila do bramboráku. Původně jsem měla v plánu halušky, ale nechtělo se mi škrábat brambory :) Do bramboráku je jen nastrouhám i se slupkou, vůbec to není poznat.


Třeba se ještě zadaří. Smaženou houbu bych si dala ráda, ani nějaká směs se zeleninou a masem by nebyla špatná. A trochu polívky by taky přišlo k chuti...

Žádné komentáře:

Okomentovat