čtvrtek 8. října 2020

Játra na pórku

Rychlovky jsem už dlouho žádné nepřidala, Ne že by na ně nedošlo, ale když použiju už nějaký polotovar nebo zbytek, tak mi to ani jako vaření nepřijde. 

Dnes jsem si od další várky surovin na paštiku oddělila porci kuřecích jater. Nejdřív jsem si ale očistila a nakrájela nahrubo skoro celý pórek (už bez bílé části, tu jsem zapékala) a orestovala ho na směsi másla a oleje. Játra jsem musela trochu očistit od blanek a žilek, pak už jen opepřit a osolit (ano, proti zavedenému pravidlu osolení před úpravou nemá na ztvrdnutí vliv, potvrzeno i Z. Pohlreichem) a hodit na pánvičku, kde jsem pór jen shrnula trochu ke straně. Mezitím jsem si dala ohřát v MW zbylou rýži rovnou i se sáčkem, v kterém jsem ji měla v lednici. Může být i krabička s víčkem, volně přiklopeným. Předtím rýži jen trochu navlhčím a je jak nová. Kdybych neměla rýži, uvařím kuskus, ten je taky hned. 

Játra se  musí orestovat rychle a prudce, aby se nevysušila. Většinou je nakonec podliju trochu vínem, to jsem dnes neměla. I použila jsem všestranný fernet, asi dvě lžíce. Dá se vzít i stejné množství vody, prostě tekutiny, aby se vytvořilo trochu šťávy z přípečků. Trvalo to asi 12 minut, to by šlo. 

Druhý den jsem k nim přidala další pórek, protože jsem ho předtím všechen vyjedla, a ohřála zbylé noky, taky dobrá varianta. A ani po ohřátí játra "neztroupelnatěly", zkrátka drůbeží jsou narychlo nejlepší a vůbec nepřipomínají tu hnusnou drolivou a dusivou hmotu z jídelen, co odradila od pojídání jater celé generace :)




2 komentáře:

  1. Docela jsem na játra dostala chuť,výborný nápad na rychlý oběd a kombinace s pórkem nemá chybu.

    OdpovědětVymazat
  2. Drůbeží játra jako minutka, to milujeme. Ještě lepší než kuřecí, jsou játra krůtí, mňam ☺☺☺

    OdpovědětVymazat