neděle 10. května 2009

Špenátoví šneci

Víte, jak jsem se k nim dostala? To mi postupně uvízla v hlavě jedna informace o tom, jak udělat šneky z listového těsta naslano se sýrem, další od Šárky o tom, jak dělala pusinkové koláčky, no a k tomu nutkavá potřeba listové šneky někdy zkusit i upéci zas jednou slané a dobře přenosné pečivo.


Koupila jsem dva balíčky těsta. Babické máme rádi. K tomu na náplň pěkný kus Nivy (180g), jeden tučný tvaroh (Může být i tzv. jemný, jen připomínám, že tvarohy ve vaničkách se na vaření a pečení nehodí, obsahují moc vody, je lepší vybrat tvaroh balený v papíru či v střívku.) a mrazený listový špenát, cibuli a vejce doma mám.

Chtěla jsem náplň udělat hustší, aby ze šneků nevytékala. Rozmýšlela jsem, zda špenát a cibuli dát syrové nebo ne, aby se v té hmotě dobře propekla. Přiklonila jsem se k tomu zeleninu trochu předem odusit. Špenátu jsem vzala půl balíčku, jen nasucho jsem ho prohřála v teflonovém kastrolku, aby roztál, pak nakrájela dvě cibule a kousek česneku a bez tuku je nechala zesklovatět. Udělají v tom množství dobrou chuť a přidají i něco na objemu. Do mísy jsem vyklopila tvaroh, nastrouhala Nivu, vyklepla dvě vejce a podušený špenát a cibuli. Ochutila jsem lehce solí, pepřem, muškátovým oříškem. Zelené to bylo dost, dobré docela taky. Hustota celkem vyhovovala, náplň netekla. Ještě jsem do ní pro lepší konzistenci zamíchala velkou lžíci kukuřičného škrobu. Příště jsem použila špenát hrubě sekaný, nechala ho trochu odkapat, byl mokřejší, dva tvarohy a tři vejce, Nivy bylo o něco méně.


Dala jsem předehřát troubu na 220 stupňů.
Těsto jsem vyválela na stéblo silně do obdélníku asi 15 cm širokého, potřela půlkou náplně a co nejpevněji jsem svedla, ale tak, aby náplň moc nevytékala, zatočila.



Krájela jsem špalíky a rovnala na plech s pečícím papírem tak centimetr od sebe. Jak se ukázalo, bylo to tak akorát.




Tvary se roztečou i nafouknou, takže jejich úhlednost se pečením zvýší, zasyrova šneci totiž moc nedrží a hezky kulaté se taky nezdají.


Ale po upečení - radost pohledět!











Druhý plech mi šel už lépe od ruky, šneci byli akorát, za tepla úplně božský pokrm…zakousnutí pro návštěvu, a to i vegetariánskou, jako stvořené. Studené se hodí i na výlet. Starost o to, že pečivo z listového těsta dlouho nevydrží, můžete hodit za hlavu, je bezpředmětná!

Žádné komentáře:

Okomentovat