pondělí 11. října 2010

Špenátové knedlíčky

Knedlíčková polévka  je všeobecně dost oblíbená, ale ty knedlíčky můžou být všelijaké, nejen klasické játrové. Ve starých kuchařkách se zavářkám-vložkám do polévek věnuje spousta prostoru, není tomu jinak ani v Kejřce.
Vybrala jsem k prozkoušení knedlíčky se špenátem. Moje představa byla, že zelené knedlíčky v polévce budou "funny".
knedl špen
Postup se příliš neliší od jiných knedlíčků, dělám drožďové prakticky stejně. Špenát se slaninou, hm, zajímavé. Pak se přidá vejce a zahustí strouhankou.
knedl špen
Udělala jsem jen poloviční dávku, na 3-4 talíře polévky to bude stačit. Po úvaze jsem použila špenátový protlak. Krátce jsem ho podusila, aby v něm nebyla voda. Stačilo pár lžic, to odpovídalo rozpisu. Na pánvičce jsem opekla kostičky slaniny, nechala vychladnout. Špenát jsem přidala ke slanině a rozklepla si vejce - bílek do šlehače a žloutek na pánev.
knedl špen
Ušlehala jsem sníh a do promíchaných ingrediencí ho opatrně přimíchala, pak už stačilo zahustit strouhankou - je třeba jí dát co nejméně, jen tolik, aby se z hmoty daly tvořit knedlíčky a aby nebyly jen samá houska a tuhé. Na dochucení jsem krom soli a pepře použila i trochu muškátového oříšku, do špenátu ho taky dávám. Knedlíčky se navaří, tak stačí dělat je dost malé, tak 1,5 cm průměr. Tady jsou na malém dezertním talířku, krásně zelené.
knedl špen
Na polévku jsem použila mražený drůbeží vývar ze zásob. Knedlíčky jsem v něm vařila doměkka, kolem pěti minut.
Ale ouha! Špenát zabarvil vývar lehce dozelena, taky byl kalnější než před tím. Zato knedlíčky se odbarvily. Pro slavnostnější polévku by bylo lépe vařit knedlíčky zvlášť v osolené vodě. Hodily by se i do zeleninového vývaru s další zeleninou.
knedl špen
Na chuť nebyly špatné. Slaninka byla znát, i když jí byl kousíček. Samy o sobě knedlíčky vypadaly docela hezky.
Když někomu zbyde půl porce špenátu, může ho takhle dobře využít. Anebo si udělat knedlíčky do zásoby na led, jak to mám vyzkoušené s jinými druhy.

Žádné komentáře:

Okomentovat