středa 13. října 2010

Žralok

Steaky ze žraloka byly jen mražené, ale vypadaly hezky, ba elegantně. Mohly by oživit můj obvyklý repertoár masových jídel, řekla jsem si, vždyť (pa)ryby moc často nedělám. Jistě jsem žraloka někdy jedla, ale kdy a kde, už nevím - asi někde u moře:)
Po rozmražení jsem steaky sušila a sušila, byly vodou skutečně nacucané. Chtěla jsem ještě odkrojit části kůže, ale ta byla velice pevná a noži dost odolávala. Žádný čpavek jsem necítila. Maso jsem okořenila pepřem a tymiánem a připravila si směs oleje a másla. Do rozpáleného jsem maso vložila a pekla. Kůže se ošklivě zkroutila a nelíbila se mi. Dřevěnou špachtlí jsem ji po délce snadno oddělila, a pak už jsem byla spokojená. Maso bylo měkké i zasyrova a neztvrdlo - ale nesolila jsem, až na talíři.

Jako přílohu jsem volila vařené brambory s mrkví. Tu by bylo ideální vařit o pár minut déle, tedy dát ji do vody napřed a brambory po chvíli přidat. Takhle byla sice uvařená, ale o poznání pevnější než brambory.
K jídlu jsem podávala ledový salát se sladovým octem.
Maso bylo šťavnaté, téměř se rozpadalo, na tom mělo jistě zásluhu máslo. Je možné si (pa)rybu pokapat citrónovou šťávou, což osobně ráda nemám. Nechtěla jsem chuť žraloka ničím komplikovat a vychutnat si ho tak - má to jistý půvab.

Žádné komentáře:

Okomentovat