úterý 23. listopadu 2010

Jablečný koláč s francouzským nádechem

Recept  od Florentýny jsem si poznamenala v začátcích mého foodblogování - a dobře že tak, nyní jsem ho na Bistru už nenašla.
Konečně vyplul a přišla jeho chvíle i v mé kuchyni. Postup jsem si trochu upravila, tedy zjednodušila. Základem je křehké těsto - daří se mi bez problémů udělat z té trochy mouky (150 g) a másla (75 g) víceméně drobenku, do té kápnout pár lžic studené vody- nesmí se to přehnat, špetku soli a eventuálně i lžíci citrónové šťávy a zpracovat těsto. Dala jsem ho do lednice odpočinout, ale šlo by použít ihned.
Smíchala jsem na polevu 2 vejce, 110 g hnědého cukru, 4 rovné lžíce mouky, 4 lžíce šlehačky. Do mísy jsem nakrouhala 4 neloupaná jablka (500 g). Koláčovou formu jsem trochu vymazala máslem a těsto do ní vymačkala i do okrajů. Navršila jsem plátky jablek, trochu je urovnala a přelila vaječnou hmotou.
koláč Flo
Troubu jsem měla už rozehřátou od předchozího pečení masa, které koláč vystřídal. A tušíte dobře - už byl v troubě zahřátý, když jsem si vzpomněla na focení...ono předtím na tom nic moc k focení ani nebylo.
Koláč se pekl asi 40 minut při teplotě kolem 200 stupňů. Poleva náplní spíše protekla, takže navrch byla jablka sušší.
koláč Flo
Ale sladká byla dostatečně i se sníženým množstvím cukru. Použitá jablka však nebyla moc kyselá ani moc šťavnatá. Koláč s francouzským šmrncem nedopadl špatně.
koláč Flo
Vyberu si příště, až budu mít chuť na jablečný koláč, spíš  tarte Tatin, ten se mi zdá lepší. Krom mé verze se můžete inspirovat u Itala v kuchyni a gurmánky Šárky, oba ho sezónně pekli nedávno.

Žádné komentáře:

Okomentovat