středa 22. června 2011

Čokoládový nepečený dortík

Foodblogy dělají čtenářům chutě a ani já nejsem ušetřena. U Madly se vaří o 106 a dobře, a variací na nepečené dortíky kombinující čokoládu a něco ze smetany nabízí spoustu. Poměr surovin určí tučnost náplně. Výsledná chuť je pro mě spjata s chutí kakaového pribináčku, i když mnohem ušlechtilejšího, jemnějšího a čokoládovějšího. Černá Venuše mě nadchla už vloni, ale dělám ji jen ze zakysané smetany, bez šlehaček.
Když se mi naskytla příležitost připravit nějaký dezert ohlášeným návštěvám, rozhodla jsem se jeden dortík vyzkoušet. Formu mám velikou, tak jsem vzala rovný kastrólek 20 cm a vyložila ho fólií. Nic bez umělohmotných uch jsem nenašla, abych mohla základ zapéct.
Proto jsem 100 g mandlí, umletých mixérem, aspoň lehce a opatrně opražila. K nim jsem přidala rovněž umleté bebe sušenky cereální (100 g), zdály se mi míň sladké. Spojila jsem 2 lžicemi rumu a 2 lžicemi mléka, pěkně se vše lepilo. Do formy jsem hmotu musela natlačit pomocí namočených rukou. Snad se krustička rozleží a bude chutnat.


Na náplň jsem vzala dle Madly jeden tučný tvaroh, jednu ricottu, jedno mascarpone, celkem 750 g hmoty. K tomu 200 g rozpuštěné čokolády - namíchala jsem 74%ní a obyčejnou mléčnou krásně dohladka. Když jsem do ní na závěr přidala trochu rumu, vzniklo mi "pěkné" těsto, které se už nedalo znovu rozpustit - ach jo, že se tekutinou čokoláda ochladí, by člověk předpokládal, ale že tak zhoustne, to neznám...nu, zkusila jsem nabrat lžíci teplé hmoty a lžíci bílého základu do malé misky - co to udělá? A hurá, obojí se spojilo docela dobře, i když to bylo asi trochu pracnější...maličko jsem ještě přisladila moučkovým cukrem.


Povedlo se mi tedy vše krémovitě umíchat bez viditelných vad a mohla jsem náplň narovnat na sušenkový základ.
V mezičase jsem si na ozdobu připravila trochu mandlového griliáše. Dala jsem upražit asi 50 g pískového cukru a k němu přisypala 25 g podrcených mandlí.


Pozor, je vše velmi horké. Na talířek potřený olejem jsem griliáš urovnala a nechala vychladnout.


A zase jsem ho podrtila. Bylo ho spousta - i z tohoto množství mi ještě zbyl. Ale má tak vynikající chuť, že to vůbec nevadí, užije se nejen na zmrzlinu.


Po odpočinku v lednici jsem dortík za fólii vyzdvihla z kastrolku - lépe je použít více rukou...nám se povedlo. Povrch jsem rovnoměrně posypala, ale moc se mi to nelíbilo, ani celková fotka večer nevyšla.
Porce s trochou šlehačky a griliášem vypadaly druhý den už dobře.
Náplň byla hodně čokoládová, akorát sladká, pěkně kompaktní a všem chutnala. Krustička jim taky nevadila, ale mně se zdála trochu nevýrazná a navlhlá, přesně jak jsem se obávala. Prostě mi neseděla. Budu na to muset něco vymyslet, k báječné náplni mi to přišlo škoda. Možná by mohlo být něco více griliášového i na podklad.

Žádné komentáře:

Okomentovat