čtvrtek 5. března 2015

Předkrm z červené řepy

Nezdá se vám taky, že vařím pořád samá červená jídla? Ještě aby se toho chytil nějaký dušezpytec...je to jen náhoda, že se to sešlo? Jasně že ano, nic v tom nehledejte!





















Dostala jsem se konečně k přípravě jednoduchého receptu dle Zdeňka Pohlreicha, marinovaná červená řepa se mi zalíbila už kdysi. Byla naservírovaná jako ravioli s kozím sýrem. Kozu sice fakt nemůžu, ale nahradila jsem ji brynzou.

Recept na marinádu jsem dodržela: svařila jsem (na dvě velké řepy, celkem vážící 3/4 kg) 200 ml octa, dvě lžíce cukru, trochu soli, přidala 3 lžíce medu, tymián a 100 ml olivového oleje.

Umixovala jsem emulzi, tyčákem to šlo snadno. Řepy jsem jen oloupala a na mandolíně nakrouhala opravdu tenké plátky. Nejvíc práce dalo všechny je pokrýt marinádou, překládala jsem je po jednom. Plátky z řepy nepraskaly, to bylo dobré, ale po strouhání byly na sebe nalepené. Naskládala jsem je do zipovacího sáčku, přilila marinádu a dala odležet.


Do druhého dne se proležely, ale další dny byly ještě lepší, tedy bych doporučila nechat řepu marinovat aspoň dva dny. Ze sáčku jsem odebírala dle potřeby, do snědení to byl týden - myslím, že by řepa vydržela i déle, proto si jí klidně udělejte i tohle množství.
Podávala jsem ji na několik způsobů. Jako překrm jsem plátky pro společnost osmi lidí naskládala na mísu a brynzu utřenou s máslem nechala v misce. Pak jsem ji servírovala na talířcích a nakonec v misce s hořčicovou zakysankou k jídlu anebo i samotnou.

Žádné komentáře:

Okomentovat