sobota 16. května 2009

Hovězí ragú

Koupila jsem trochu výhodněji větší balení pěkné kližky, že ji rozdělím na dva balíčky a dám zmrazit - ale čerstvé maso se mi líbilo, byla by to škoda - stejně jsem něco uvařit potřebovala, tak jsem použila tu kližku. V papiňáku jsem plátky lehce opekla na sádle, posolila, popepřila, přidala cibuli a česnek a dusila do měkka. Snad bych mohla udělat nějaký gulášek či podobně, říkala jsem si, ale ještě jsem nebyla rozhodnutá. Tři porcičky masa jsem dala k ledu na horší časy - jako když je najdu,
a zbytek do druhého dne odložila.
Prohlídla jsem si večer nějaké recepty, co jsem si přivezla od kamarádky, byla to samá zvěřina - hm, ale tady, to by šlo - jakési ragú, sice z vepřového, ale vypadá to dobře, s mrkví, vínem, perníkem…tak tomu nikdy neodolám, je to skoro jako moje staročeské divoko, ale vypadá to jednodušeji, nějak to tedy zkusím!
A opravdu, stačilo opéci kolečka mrkve, kousky řapíkového celeru, vyškrábla jsem na to trochu tuku usazeného v papiňáku navrch. Pár klobásek na kolečka tam taky přihodíme, to totiž strávnící ocení.
Do tohoto základu jsem vyklopila udušené maso, podlila vínem a nadrobila rumové perníčky. Masa byla kolem kila, cibule dvě a pár naťových, čtyři mrkve, čtyři klobásky, dva řapíky, půl sáčku perníčků.
Ještě připepřit, nějaký tymián by to sneslo - a hotovo, báječné…a je toho spousta, asi osm porcí. Ragú bude nejlíp chutnat s pečivem či s knedlíkem, i jiné přílohy si dovedu představit. Třeba noky. Zatím není horko, tak taková bohatší omáčka přijde k chuti.

Žádné komentáře:

Okomentovat