středa 12. ledna 2011

Krůtí rolka s kapary

Na velký stehenní plátek z krůty je rolování dobrým trikem, už jsem ji dělala i plněnou houbami.
Pokrájet na pěknější porce maso totiž moc nejde, rozpadne se na jednotlivé svaly.
Krůtu jsem co možná zbavila tuku i příliš tučné kůže, té jsem nechala jen lepší kousek. Jednu kost i s kloubem jsem vyndala a maso jsem okořenila, osolila a zamotala kuchyňským provázkem, aby lépe drželo tvar (Fotodokumentace mi chybí, neb zradily všechny baterky...to jak jsem předtím měla foťák venku v zimě.).
Maso jsem hodně podlila a přihodila k němu cibuli nahrubo a trochu česneku, dusilo a peklo se prakticky na vodě cca 3/4 hodiny. Rolky jsem dělala v skleněné čtvercové míse hned tři současně, abych pokryla všechny potřeby.
Jedna šla z domu, jednu přírodní jsme měli s brambory a dušenými fazolkami, a co s tou poslední? Stačilo ji vylepšit pár lžicemi kaparů. Sešly se mi doma už dvě skleničky, tak je načase je taky použít.
Mám je moc ráda, a to už od dětství. Vždycky bývaly spíše vzácnějším zbožím. Přidávaly se k zvýraznění chuti do různých omáček bílých, hnědých i červených, znám je ve vajíčkové pomazánce, v tuňákové majonéze, v salátech.
Do šťávy jsem přidala trochu horké vody, zahustila ji lehce jíškou, ale pomohla jsem si instantní. Kapary ve skleničce již jsou naložené ve vinném octě, tak je stačilo do omáčky přidat i s nálevem a povařit. Nechala jsem je vcelku. Dodaly výbornou chuť, kterou jsem doladila jen lžičkou hořčice. Maso jsem pak rozvázala a pokrájela.

Omáčka to byla vynikající, krůta s ní získala úplně nové chuťové dimenze. Přímo si vše říkalo o doplnění rýží.

Žádné komentáře:

Okomentovat