úterý 24. května 2011

Malá jídla

Nevařím pořád a nevařím jen náročná jídla. Ve všední den přijde k chuti i něco jednoduššího a menšího. Tak jich tu aspoň takhle souhrnně pár představím, abych pohled do mé kuchyně příliš nezkreslovala jen předeváděním vybraných specialit.
Brambory-rohlíčky od silnice mi vydržely skoro tři týdny a byly tak dobré, že se daly jíst i s tvarohem. Cibulka jim dodala šmrnc.

Když jsem potřebovala rychlooběd, sáhla jsme po uzeném kuřeti, zelenině a kuskusu. To všechno trvalo chvilku a přitom jsem dala dohromady dosti kompletní jídlo.
Plněné papriky dělám docela často, dobře se hodí k ohřívání do krabiček.
Tentokrát mě zlákaly nejen levné papriky, ale i pěkné maso - mleté krůtí jsem použila se směsí vepřového a hovězího, náplň jsem udělala masovější a paprik upekla celý velký plech. Na omáčku padla celá půllitrová passata. A já zas měla co poslat dalším strávníkům.

Když se ochladilo, ještě jsem jednou uvařila slaninové-špekové knedlíky, abych podpořila své hlasující příznivce....pro můj recept na ně můžete hlasovat v soutěži Jak chutná Praha do konce května! (Už byl na čtvrtém místě, ale dnes ho tvarohové taštičky zase předhonily!) Připravila jsem lehčí verzi, s libovým uzeným a jen střídmě opečenými houskami.
Celé dva týdny po Velikonocích čekal na svou příležitost darovaný bochánek z obyčejnějšího kynutého těsta. Rozkrájela jsem ho na poloviční plátky a navrstvila z něj hned dvě žemlovky do dvou kastrolků, abych taky podělila všechny. Dělám ji třeba takhle. Nechyběl tvaroh ani jablka, bochánek jsem máčela v mléku s rumem. Navrch jsem ještě využila zbylé bílky a žemlovce jsem dopřála pěknou sněhovou čepici.

Žádné komentáře:

Okomentovat