pondělí 6. února 2012

Makrela na 2x

Uzená makrela zapečená s bramborem mě už zaujala před časem. Nedovedla jsem si ji moc představit, ale přidává se do ní i smetana, cibule, pórek, sýr. Vzala jsem jen smetanu a cibuli, brambory jsem použila už předvařené. Nakonec jsem ještě vše posypala sýrem.


Chuť mě překvapila příjemně, kupodivu jsem tuhle kombinaci ještě nejedla. Je to jednoduché jídlo a rychlé na přípravu, tak můžu jen doporučit. Hodí se i pro začátečníky - nehrozí nedopečené maso nebo brambory. Porce připravené v menších miskách je možno rovnou servírovat.

Mraženou makrelu jsem připravila pečenou se zeleninou. Hlavu nenechávám, hodně rybu vyperu - nebývá vykuchaná právě pečlivě, chce to ji trochu dočistit a zamrzlou krev odstranit.


Ryba snese jakékoli množství koření, domácí, středomořské i exotické. Cibule na silnější kolečka nebo proužky dávám hodně, i do břišní dutiny, česneku dle chuti.
Další zelenina rybě jen prospěje, může být nakombinovaná i nahrubo (na sirky) nastrouhanou mrkví. Rajčata a papriky se hodí vždy, lilky a cukety také, pórek nebo řapíkový celer taky. Ten jsem použila tentokrát. Zelenina se hodně vypeče. Když se v ní bude na začátku ryba ztrácet, je jí akorát. I zeleninu navrch trochu posolím a popepřím a pokapu olejem.
Upečená makrela jde dobře od kosti, páteř se vyloupne snadno, ale po stranách jich zbyde i tak dost na obírání, výhodnější jsou větší ryby. Tahle byla na velkém talíři :)

Žádné komentáře:

Okomentovat