sobota 15. prosince 2012

Lososí variace: obratem ruky nebo za hubičku

Mezi SPRINTY řadím jídla, která je možno podávat do 15 minut od příchodu do kuchyně v množství alespoň 2 porce...více zde.
Třeba právě v tuhle dobu přijde takové připomenutí někomu vhod - lososa kupuju, když je za nějakou výhodnější cenu. Chlazeného, protože co jsem párkrát čerstvou rybu ochutnala, už mě mražená neláká.
Pro takové rychlovky jsou masa rychle upražená, doplněná jednoduchou přílohou, velmi častým tématem.

Na tenhle sprint jsem použila uvařené brambory, ale kdo je umí v mikrovlnce, stihne to taky, trvají kolem 5 minut.
Brambory jsem oloupala, nakrájela na kolečka a hodila na velkou pánev s lžící oleje. Čerstvý lososí filet jsem vybalila, stáhla kůži a rozdělila na dvě porce po asi 200 g. Pak jsem je jen osolila a lehce opepřila a šup s nimi na pánev.

Následovalo oloupání cibule a nakrájení na kolečka, opět jsem přidala do pánve. Ryba se nedělá moc dlouho, záleží na síle plátku. Stáhla jsem teplotu, aby se pekla pomaleji, a na orestovanou cibuli jsem vylila přiměřeně smetany, tedy tak 3 lžíce na porci. Smetana může být sladká nebo zakysaná. Zamíchala jsem ji, osolila a a opepřila, zkontrolovala filety a hurá s tím na talíř. Dobré suroviny nepotřebují mnoho.
Zbyde čas i na přípravu salátu.

Jestli chcete LOSOSA ZA HUBIČKU, mám pro vás jiný tip. Vyzkoušejte tzv. lososí ořez nebo lososí hlavy, jmenuje se to různě a tam, kde filetují velké ryby, zbytek prodávají za nějakou dosti sympatickou cenu. Krom hlavy a ploutví se najdou i pěkně masité části. Ořez z jednoho lososa vydá asi tak 2-3 porce čistého lososího masa v drobných kouscích. Ale jak ho nejlépe vytěžitt?
Při práci se syrovou rybou jsem tak úspěšná nebyla, třeba maso na žebrech jsem neměla trpělivost vykrajovat, navíc se tuk roztéká pod rukama a není to moc pěkná práce. Možná na to jsou nějaké profi fígle, ale k těm jsem se zatím nedopracovala.


Ale napadlo mě, když se dělá losos na páře, zkusit ho tam dát se vším všudy a obrat potom - a dopadlo to skvěle! To není neostrá fotka, ale pára...
Za pár minut maso zpevní a jde snadno oddělit od zbytků kostí, ploutví i přebytku tuku. Dá se pak dobře použít třeba do salátu, na omáčku do nudlí, anebo jen tak - aspoň myslím, že nejsem sama, kdo ujídá lososí maso hned při obírání! Ani tenhle postup nemusí zabrat více času než čtvrt hodinky, když si dáte rychle opařenou rybu vychladit třeba za okno.

Žádné komentáře:

Okomentovat