úterý 11. června 2013

Naivní food art

Už jsem dlouho nepřidala do rubriky food artu nic nového. Avšak našla jsem zdroj, kde mě nadchly obrazy Fernanda Botera. Na téma jídlo se jich u něj najde plno, tak pár vybírám.

Tento "vědomě naivní " kolumbijský umělec se narodil r. 1932 a od 70. let žije v Paříži. Nejen jeho postavy jsou groteskně napuchlé a obézní, abnormálně zvětšené. Stejné formy vykazuje třeba i ovoce. Mně trochu připomíná Légera, ale používá jemnější odstíny a více humoru. Jeho tvorba je označována jako jakýsi výtvarný protipól magického realismu v literatuře.





Botero svým stylem rád parafrázuje slavná díla. Patří k nejslavnějším a nejbohatším malířům současnosti, i když pro mě byl téměř novým objevem - to přiznávám.
Více reprodukcí najdete zde. Určitě se vám hned zjeví jeho půvabná Mona Lisa. Tak pěkné pokoukání.

Žádné komentáře:

Okomentovat