neděle 15. září 2019

Kváskování

Tohle měl být jen rychlý report z průletu kuchyní, ale těch pátků od té doby uteklo již více a já to ještě nedopsala...



To jsem si jeden srpnový pátek v kuchyni nečekaně mákla: nejdřív jsem chtěla jen dodělat žemlové knedle z "pouhých" devíti housek, které jsem si nakrájela den předem a neměla na pokračování síly...


Recept je to osvědčený a nezáleží na nějakých přesných množstvích. Co nedávám vůbec mouku, jsou knedle vždy dobré, zatímco to správné množství mouky se tak snadno netrefí a knedle pak vyjdou tuhé...

Kvásek se v různých podobách prodává na severu. Letos jsem ho dostala prakticky zabalený v lahvičce. Tedy, praktické je to na transport, ale vydolovat mazlavý kvásek ven je už o něco obtížnější.


Měla jsem ho už pár dnů po spotřebě, tak mu déle trvalo, než se rozběhl, ale vyšlo to. Každoročně novým kváskem omlazuji ten domácí. Zadělala jsem na chleba.


Bochníčky se povedly a kvásku mi ještě dost zbylo. Navařila jsem tedy kyselo, které se snažím uvařit aspoň párkrát ročně, zpravidla na Vánoce, Velikonoce a nějak během podzimu. Našla jsem do něj i malý zbytek mražených loňských hub.


Taková jednoduchá jídla vzniknou sice sledem řady snadných operací, ale jeden se při tom nacvičí...operace jsem si prokládala, abych neměla prostoje, tak jsem to postíhala asi za dvě hodinky i s obědem a nádobím, no už to není, co to bývalo :)

Žádné komentáře:

Okomentovat