středa 22. dubna 2020

Dětský dort

Pro prostřední vnučku jsem si naplánovala upéci jí k druhým narozeninám klasický dort.


Původně jsem chtěla zkusit krém z mascarpone, jenže zrovna nebylo nikde k mání, tak došlo na tradiční pudinkový krém. Světlý piškot byl jasný, na dochucení jsem použila mandarinkový kompot. Čerstvé jahody sice k dostání byly, ale zcela bez chuti, to nemělo cenu. Pro efekt jsem ještě vyhrabala trochu mraženého rybízu. Efekt stékající čokopolevy jsem nedokázala, byla na to moc tuhá, tak na výstavu to úplně není. Holt v tom zdobení mám ještě rezervy :)

Musela jsem dort jen předat. Povedlo se mi ho umístit na talíři do velké mísy s fólií, která ho udržela na místě, a celé jsem to šoupla do velkého sáčku. Na krátký převoz autem to stačilo.
Fotky nakrojeného dortu nemám, protože holka si hned, jak jí ho přinesli, sáhla na svíčku, a pak už měli jiné starosti, než bábě fotit, jak se dort jedl... Ale prý si přidala a dort všem chutnal.

Posunovací kruh jsem si nastavila na 22 cm, položila na plech s pečícím papírem a ušlehala v robotu
nejprve 7 vajec, 200 g krupicového cukru, pak postupně 200 g hladké mouky, dvě špetky soli, 70 g rozpuštěného másla a bylo to, krásně napěněné těsto jsem vlila do formy a pekla, zkoušela jsem párátkem. Upeklo se na 180 stupňů asi za půl hodinky. Divila jsem se, proč jsem měla tak dlouhá léta před piškotovým těstem respekt. Nejspíš se to táhne od dětsví, matce tohle moc nešlo, taky se vše šlehalo ručně a pravděpodobnost sražení byla větší. Též vejci se šetřilo, kdepak sedm vajec do jednoho dortu, to muselo být nejvýš ze tří.


Na krém jsem si uvařila pudink ne úplně dvojnásob hustý, ale z 700 ml mléka a dvou prášků, cukru tak 120 g stačí. Připlácla jsem navrch fólii, aby se neudělal škraloup, a po vychladnutí jsem pudink pořádně prošlehala a postupně zapracovala kolem 300 g změklého másla, to si už můžete upravit dle chuti. Krém se mi povedl pěkně hladký a bylo ho hodně, na tři vrstvy by to dobře vyšlo. Ale nevadilo, zbytek se užil jinak. Pro dospělé bych ho ochutila aspoň rumem, tentokrát jsem ho nechala přírodní. Korpus i krém jsem si připravila den předem a další den dokončovala.


Kdybych byla šikovnější, prořízla bych korpus dvakrát, ale muselo stačit jednou. Dva mandarinkové kompoty jsem slila a šťávou pořádně prokapala obě půlky korpusu, jinak bych zase použila i nějaký alkohol. Pak už jsem jen naplnila krémem, trubičkou ze sáčku to jde dobře. Do krému jsem zatlačila mandarinky a ten převis, co je na fotce, trochu okrájela. Omatlala jsem dort i zhora a z boků. Na polevu jsem vzala půl čokolády a kus másla a rozpustila v mikrovlnce, trochu dort ozdobila a ovocem zakončila. No jo, síly už mi docházely, tak snad se mi to už povede příště, tedy za dva měsíce, lépe.

Žádné komentáře:

Okomentovat