pátek 10. října 2008

Mousaka


Podle olivové nápovědy již je každému zřejmé, že přijdou na řadu kulinární zážitky ze středomoří, bližší určení Zante. Taverna hned u pláže byla obsazena jen jedním párem středního věku, který popíjel víno ze džbánku, chráněn ve větrném počasí roletami ze silného průhledného igelitu, běžnými v každém podniku kolem. Že se připojíme, rozhodl nový déšť, a my se usadili ke kostkovanému ubrusu. Ani jsem se nemusela dívat do jídelníčku, co si objednám - byla to po šesti letech první možnost dát si nefalšovanou musaku, která mi tehdy tak zachutnala. Sudové červené s chlebem a máslem přistálo na stole ve chvilce. Ani na jídlo jsme nečekali dlouho. K velké kostce lákavě nadýchané musaky se na talíř sotva vešla porce hranolků a zelenina na oblohu.





A bylo to právě tak dobré, jak to vypadalo. Ani sníst se ta porce nedala! Musaka nebyla mazlavá ani vysušená, ale šťavnatá a propečená, kořeněná spíše jemně, i skořicový závan byl sotva znatelný, vysoká vrstva směsi lilků s masem byla podložená bramborami, navrch zlatavá čepice bešamelové hmoty se sýrem. Právě takovou jsem si ji pamatovala a i chuťově byla stejná jako kdysi. V tom netradičně sychravém dnu dobrá volba! Ceny mírné, víno vyhovující.
Hotelová nabídka pro následující den též zahrnovala musaku, ale po téhle zkušenosti jsem ji ani nemohla mezi jinými pečenými pokrmy poznat! Tohle že je tentýž pokrm? Malé nizoučké čtverečky, navrch připečené dočerna, s pouhou stopou baklažánu a masa, jen bešamelová hmota na nevábných bramborách z toho zbyla, nemohlo to chutnat jinak než nedobře! Zkrátka kdo to zná takhle, nedivím se mu, že se musace raději vyhne. Když dva dělají totéž…
Chcete-li si ji vyzkoušet, z nalezených receptů se mi zdá nejvýstižnější http://www.cuketka.cz/?p=182
Ono to našidit moc nejde...sama jsem v minulých letech vyzkoušela jednodušší recept i polotovar v krabici, ani jedno však k žádoucímu výsledku nevedlo!

Žádné komentáře:

Okomentovat