neděle 20. září 2009

Bezlepková antižemlovka

Jak jsem zkoušela crumble v zapékací misce, nadchlo mě to. Hlavně ten fakt, že jablka na dně se nepřipálila ani nepřichytila. Dosud jsem vlastně nikdy takhle nepostupovala. Když jsem na takový recept narazila, zaujalo mě to, ale nezkusila jsem to, neměla jsem důvěru…Ale teď už jsem se pustila s nadšením do jiné varianty moučníku s jablky na dně formy, kombinovanými s tvarohem, další z mých oblíbených surovin - a vznikla z toho žemlovka bez žemlí! A vhodná i pro bezlepkovou dietu.
Velmi lehký a prostý zákusek, který nejlíp chutná vlažný.

Znám také ovocné knedlíky bez těsta (kompot s tvarohem, cukrem, máslem nebo zakysanou smetanou) anebo suchý grog. A kdo by neměl v okolí někoho, kdo tvrdí, že by něco jedl, jen kdyby tam nebylo zrovna to hlavní...koprovku bez kopru, rybí polévku bez ryb atd.

Do misky vymazané máslem jsem srovnala ochucené plátky ze dvou velkých jablek a pár třešní, pekla jsem ji totiž v červnu - jistě by se mohlo dát spousta jiného ovoce, aktuálně plánuji jednu se švestkami. Jeden tvaroh na pečení jsem s vejcem, půlkou pudinkového prášku, cukrem, mlékem a rumem umíchala do hladka (je-li tvaroh hrudkovitý, pomůže ruční mixér) a nalila na ovoce.
Pak už jen vše stačí necelou půlhodinku zapéct v předehřáté troubě.
Na stůl se může dát i s miskou a každý si sám vykrojí svou porci - antižemlovka se může doplnit šlehačkou či zmrzlinou podobně, jako se to uvádí u různých moučníků americké kuchyně. Tuto praxi ilustruje i následující citát:
Pak si všichni čtyři objednali vyhlášený borůvkový nákyp šéfkuchaře Winga. Arch si na něj nechal dát zmrzlinu, Polly požádala o lžíci jogurtu, Mildred o špetku šlehačky a Qwill snědl nákyp bez dalších příloh.
(Braun, L. J.: Kočka, která rozmlouvala s krocany, Moba, Brno 2009)

Žádné komentáře:

Okomentovat