čtvrtek 10. září 2009

Kuřecí salát s ananasem

Něco lehkého k malému pohoštění - a rovněž bezlepkovému, to bylo zadání. Obložit nějaké pečivo tedy nelze, uzeniny vylučuju z vícera důvodů. Ale ten kuřecí salát s ananasem a smetanovou zálivkou, co tu mám v pořadníku, by to mohl být - v něm nic s lepkem není! Pečivo nahradím rýžovými chlebíčky typu polystyrén, však se jich nemusí jíst moc. A dokonce znám i lidi, kterým chutná (čemuž se, jak patrno, lehce podivuji.
Na takový salát s ananasem mám vzpomínku z šedesátých let. Po nějaké družební akci v Berlíně s ním přišla nadšená matka. Párkrát jsme ho jako slavnostnější jídlo nebo pro návštěvy vyzkoušeli, myslím ale, že otec měl k tomu ananasu výhrady, že je to jako škoda, však taky to nebyla věc běžně dostupná. Krom toho neuznává "ze zásady" žádné sladkoslané kombinace, je v chutích velice konzervativní.
Vařené bílé kuřecí maso se nakrájelo, přidal se ananasový kompot, sůl, trochu pepře a hodně majolky. Tehdy ještě to bylo odvážné spojení masa a ovoce, jak matka říkala, "americké chutě".
Mohla jsem použít ananas čerstvý. Přidala jsem i mandarinku, sůl, pepř, papriku a uvařená kuřecí prsa pokrájená na kousky. Zakápla jsem citrónovou šťávou a nechala odležet do druhého dne, kdy jsem na listy salátu navršila směs a přidala zálivku ze zakysané smetany a majolky. Nebylo to špatné. Osobně mi neseděla ta paprika, dala bych jí jen maličko pro barvu. Vařené bílé maso by bylo lépe nahradit "zbytkem" od pečení, ale celkově je kombinace masa, ananasu a majonézy velmi uspokojivá.
To bezlepkové občerstvení doplnila antižemlovka, o níž se také brzy dočtete.

Žádné komentáře:

Okomentovat