pondělí 15. února 2010

Středomořsky přesvědčivé kuře

Doporučuji takto připravené kuřecí paličky k vytvoření správné nálady a motivace při plánování dovolené ve středomoří. Vyzkoušela jsem si to sama spíš naopak, nejprve jsem si začala prohlížet nějaké katalogy a následně jimi naladěná vařila.
Kuřecí paličky jsem si představovala se šťávou, ale z čeho jen ji udělám...sešlo se mi v ledničce ještě půl skleničky sušených rajčat, skoro půl velké sklenice černých oliv a jedna paprika, taky pár rajčat čerstvých bylo k mání. To by mohlo k naplnění středomořské představy stačit.
Paličky jsem trochu opekla na oleji, přidala k nim cibuli, česnek, sůl, všelijaké koření - myslím, že pepř, tymián, nějaký další zbytek zelené směsi, trochu papriky. A po chvíli ta sušená rajčata, dusila jsem téměř doměkka.
Jak už mám ve zvyku, dokončovala jsem druhý den, chutě se zatím proležely. Následovaly olivy, pokrájená půlka papriky a tři rajčata a aspoň trochu bílého vína, dusila jsem ještě chvíli, maso se skoro oddělovalo od kostí. Chuť ze všech ingrediencí byla příjemná, jemná a lehká. Z příloh by se hodila nejlépe rýže, ale tu jsme jedli minulý týden, tak dostaly přednost brambory. To bílé víno by k tomu šlo výborně, kdyby ještě nějaké bylo...
Uznání jsem sklidila, středomořské naladění v mrazivém dni bylo příjemné a inspirovalo k snění o romantických večerech nad mořem - u bufetových stolů :) A snít o tom může i ten, kdo se zatím nikam nechystá...

Žádné komentáře:

Okomentovat