středa 21. dubna 2010

Salátová variace s červenou řepou

Jak se blíží jaro, přichází chuť na zeleninu. A mně tím víc při vaření klasiky podle Kejřové.
Dosud jsem tu řepu v lednici obcházela, ale nyní na ni došlo.

Vloni jsem zaznamenala plno inspirujících receptů, ale nedostala jsem se k ní. Zajímalo by mě, zda se v některé kuchyni zabydlela i pro letošek nebo zda jeden dva pokusy prozatím stačily? Tedy, ono je těch jídel a nápadů a surovin tolik, že se na ně nedostane kolikrát hodně dlouho dobu - už jsem se taky přistihla, že jídlo, o němž si myslím, jak ho dělám často, bylo naposledy před rokem!
Zaujalo mě, že se řepa nevaří, ale peče. Někdy vcelku, jindy už očištěná a všelijak pokrájená. Tak to jsem zkusila.
Jako i jiné zeleniny se peče dosti dlouho, ale čtvrtky pod pokličkou na oleji zas nepotřebovaly žádnou asistenci. Pokmínovala jsem je a trochu posolila. Pak už jsem jen kontrolovala, zda měknou. To trvalo kolem 3/4 hodiny při 180 stupních.
Nechala jsem ji pak schladnout a ochutnala - dílek byl měkký, pevný a sladký, jemnější než vařená řepa.
Než jsem ho snědla, samo mi vytanulo, co to chce! Přidala jsem tyto ingredience: kyselá okurka, paprika, spousta soli a octa, balkánský sýr. Samozřejmě feta by byla lepší, ale zas je mnohem tučnější. Čtvrtky jsem přece jen překrájela na menší kousky, aby se lépe ochutily. Olej stačil. Dozdobila jsem salátem a rychle fotila, než se vše řepou probarví:
řepa
Mohla bych salát z pečené řepy podávat někdy jako předkrm, s větší porcí sýra stačí i k večeři. Hodil by se jako příloha i k nějakému masu.

Žádné komentáře:

Okomentovat