pondělí 7. června 2010

Malá jídla aneb pár večeří 2

Předkládám pár jednoduchých rozmanitostí, které nám chutnaly - třeba jako zásobník pro dny, kdy člověk neví, co zrovna dát na stůl.

Listové taštičky a la krab
Do listového těsta jsem hledala nějakou náplň jen tak k večeři - použila jsem pár zatracovaných krabích tyčinek - tedy surimi. Ono jich je vícero druhů, tak pokud máte lupu, rozluštíte složení, a když to nebudou ty nejlevnější, budou převážně z ryb:)
Nasekala jsem je na půlcentimetrové špalíky a spojila tvarohovým základem z tvarohu a smetany, opepřila a naplnila jimi pár taštiček - žaluzií. Nezdály se mi moc vzhledné, ale pečením se pěkně nafoukly. Chutnaly výborně!
Z druhé půlky těsta a zbylého tvarohu, který jsem osladila, doplnila rumovými rozinkami a pár kapkami vanilkové esence, jsem umotala tvarohový závin s jablky - ten zmizel obratem.
Bramborové placky jsem udělala z knedlíkového těsta (1 kg vařených brambor, 400 g dětské krupičky, 1 vejce, sůl), vyválela, naplnila usekaným uzeným a osmažila. Byly dobré, kypré, ale přece jen dosti pracné. Výborné jsou se zeleninovým salátem i zelím, dají se jíst i studené či ohřáté - ale druhý den už moc zgumovatí. Chtěla jsem si hlavně ověřit, jestli je ještě umím, protože od dětství jsem je nedělala. Hodí se i na využití starých brambor.

Slaný koláč
Měla jsem s dalším listovým těstem jiné plány, ale nakonec se neuskutečnily, tak jsem ho použila k snadné večeři. Těsto jsem vyválela na menší plech, jednoruční váleček mi skoro sám udělal trochu okraj.
Dala jsem těsto předpéci do vyhřáté trouby, propíchané, aby se moc nezvedalo. Obložila jsem ho dušenou cibulkou (2 cibule a dvě naťové, víc jsem zrovna neměla), 300 g šunkové klobásy, 250 g napůlených rajčátek, kapary pro zajímavější chuť.
Zalila jsem 200 ml šlehačky rozmíchané s 2 vejci a 100 g strouhaného sýra, navrch posypala parmazánem.
V horké troubě jsem upekla, co to šlo.
Sýr v zeleninovém hávu
Nejprve jsem zkoušela sýrovou náplň do paprik a pokusného rajčete ze směsi sýrů (balkán, niva, tvaroh, vejce, česnek, paprika). Trochu vytékjala, ale nevadilo to ani na chuť, ani na vzhled, ani na manipulaci - pekla jsem na pečícím papíře.
Příště přišla na řadu větší várka včetně žampiónů. Na tohle množství jsme spotřebovala půl kila sýrů.
Jednu parenicu na hranolky pokrájenou jsem nacpala do 4 paprik vcelku, jak jsem viděla v pořadu Prostřeno, ale tam byl použit jiný sýr.
Směs ementálu, balkánu a goudy jsem spojila jedním vajíčkem a jedním bílkem, protože jsem ho zrovna měla po ruce, jinak bych dala vejce dvě. Česnek, cibule, pepř, mletá paprika, zdálo se mi to výrazné dost, ale ve výsledku nebylo - tak pozor, náplň musí být spíš přesolená a překořeněná než naopak!
Rajčatům jsem seřízla vršek a vydlabala, osolila jsem je předem. Papriky jsem uzavřela, zajistila párátkem. Žampiónům jsem vylomila nožky a ty přidala posekané do náplně. Vše se upeklo výborně.
Chutnalo to dobře nejen vegetariánské návštěvě, ale i ostatním.

Žádné komentáře:

Okomentovat