sobota 19. března 2011

2x zapečená zelenina - rajčata a fenykl

Na teplý předkrm nebo lehkou večeři se dobře hodí plněná rajčata.
Tedy, pravidelní čtenáři vědí o odložené návštěvě - a právě pro ni měla ta rajčata jako předkrm být. Což nebyla, tudíž jsem je přeložila k večeři. Vyzkoušeno:)

Jako náplň jsem chtěla použít něco bezmasého, sáhla jsem proto po žampionech a pórku, doplnila kuskusem a sýrem. byla to variace na oblíbené plněné papriky s kuskusem. Jen jsem dala větší podíl zeleniny a menší podíl kuskusu. Orestované žampiony a pórek stačí okořenit, zkusila jsem kari a pepř.
Pak se přisype kuskus, zalije vše vodou a nechá chvíli nabobtnat, aby kuskus změkl. Přidala jsem ještě strouhaný sýr.
Rajčata jsem nařízla dole kolem dokola, nechala jsem jim pěkné pokličky. Vnitřky jsem vydlabala, mírně posolila. Vůbec nevadí, že v nich zůstane trochu šťávy, ale zrníčka jsem s klidem vyhodila.
Naplnit rajčata směsí byla hračka, naskládat do misky též. Z dekorativních důvodů jsem je trochu posypala sýrem a zapekla.
Na předrm by stačil jeden kousek, k večeři dle libosti více.

Druhé zeleninové jídlo, na které jsem už nějakou dobu sbíraka odvahu, byl fenykl. Párkrát jsem ho už jedla jako nikoli hlavní součást jiného pokrmu, ale ještě jsem ho sama nepřipravovala. Postrčil mě recept u La Cuocy, který se mi zdál dobře použitelný.
Fenykl je zelenina celkem fotogenická.
Rozebrala jsem ho, spařila, zapekla s parmazánem - a výsledek dosti dobře odpovídal předloze.
Nebudu lhát, chuťově si mě zatím příliš nezískal. Z výrazného fenyklového aroma sice nezůstalo tolik, aby to bylo nepříjemné, ale jiná chuť tím také nevznikla - dá se říci: jemné, velmi jemné...
Jako jednu ze surovin na salát bych ho snad ještě někdy zkusila za syrova, uvidíme, jestli se s fenyklem skamarádím.

Žádné komentáře:

Okomentovat