pátek 13. května 2011

Selečí plec

Už jsem se zmínila o farmářském řeznictví poblíž bydliště - před Velikonoci jsem tam vyhlížela nějaké "šikovné" masíčko na svátky, trochu jiné než běžně: a nakonec jsem se rozhodla pro selečí pečínku. Už jsme měli jednu vloni, a tak nám chutnala, že jsem ji chtěla upéct znovu.
Celá přední noha vážila něco přes kilo -zadní kýta kolem dvou, to už bylo moc. Tak jsem zvolila plec, zdálo se mi škoda ji porcovat a mrazit. Maso jsem připravovala asi za tři dny, odpočívalo zatím klidně v lednici.
Podložila jsem ho několika špejlemi, předtím omyla a osušila, osolila a pokmínovala. A to je vše. Aby se nespálilo, přikryla jsem pekáček alobalem a dala péci na nějakých 180 stupňů. Podlila jsem vodou a přidala kousek másla a během mírného pečení jsem nohu pilně polívala vždy tak po 15-20 minutách a taky obrátila.
Asi v půlce procesu pečení jsem přidala do šťávy kus nahrubo pokrájené cibule. Po změknutí - je to mladé maso, peče se kratší dobu, celý kus kolem hodiny - jsem alobal odstranila a nechala maso zčervenat. Maso musí jít od kosti. Dbala jsem i na to, aby bylo pořád dost šťávy. Někdo dává rád pivo, aby kůžička více křupala. I takhle chutnala selečí plec úžasně.
Až potkáte někde selečí, neváhejte - je to lahůdka, kterou potěšíte i všechny příznivce vepřového.

Žádné komentáře:

Okomentovat