čtvrtek 5. května 2011

Vepřová pečeně v mléce

Pěkný kus až příliš libového masa, to je vepřová pečeně. karé. Jak ji upravit, aby nebyla suchá? Nedávno jsem pekla jiné kusy vepřového se švestkami a jablky a na pivě s houbami, ale to ještě panovala zima, na to už není chuť. Mohla bych maso hodit do omáčky, to se mi však taky nechtělo...Když jsem otevřela ledničku, utkvěl mi pohled na krabici mléka - a včas jsem si vzpomněla na vepřové v mléce, o kterém jsme už párkrát četla. A bylo rozhodnuto, že ho zkusím právě teď. Nastudovala jsem pár receptů. Všechny vychvalovaly měkkost a šťavnatost takto upečeného masa, tak nebylo co zkazit!
Maso jsem nejdříve sejmula z kosti a osolila, okořenila pepřem a paprikou a pod něj dala jarní cibulku. Recepty radily všechny varianty přípravy: nejprve maso opéci, pak dusit, případně hned dusit v mléce a až ke konci nechat zezlátnout . A snad tam byla i nějaká mezivarianta Většinou to u vepřového vyjde nastejno, ať postupujete tak či naopak. Jednoduše jsem maso podlila mlékem a přiklopila.

Není prý na závadu, když se mléko srazí - ráda bych věděla, jestli se tomu dá vůbec zabránit, že.
V tom však problém nebyl.
Masu jsem dala dost času a přitom ho příležitostně podlévala a obracela, až se docela pěkně upeklo. Takové ty odřezky od kosti chutnaly báječně. Špalík zůstal uvnitř pěkně růžový, šťávy bylo dost a chutnala skvěle, ale maso zůstalo stejně poněkud suché - zkrátka krkovice to není. Někdo má sušší a libovější radši, pro toho je tato úprava pečínky jako stvořená.
A my měli zas dobrý pocit, že jíme o něco zdravěji - zeleninový salát maso se šťávou a bramborami příhodně doplnil.
A jestli chcete podpořit můj recept v soutěži Jak chutná Praha, hlasujte prosím pro špekové knedlíky zde!
Hlasuje se ještě celý květen a špekouny se pomalu dotahují na tvarohové taštičky přede mnou!

Žádné komentáře:

Okomentovat