pondělí 2. ledna 2012

Pečené kolínko silvestrovské

Aspoň jedno menší jsme si na konec roku dopřáli - jsme rádi doma ve dvou, někdy vyrazíme i na rachejtle. Na posilněnou se jsem tedy předložila vypečenou končetinu.
Našla jsem si na koleno několik fint, aby bylo opravdu dobré a s denním předstihem začala.
Na nakládání jsem už čas neměla, ale zářezy jsem udělala a do nich vetřela sůl a koření, použila jsem drcený kmín, mleté nové koření a pepř, taky část česneku (dle naší chuti - to znamená spíš méně).
Kolínko jsem posadila na kroužky cibule promíchané s česnekem a hořčicí. Vešlo se do velkého kastrolu, ale to jsou skutečně jen dvě porce.

Vše jsem trochu podlila vodou, přikryla poklicí a šoupla do trouby 200 stupňů horké, ale po čtvrthodince, když se vše už prohřálo, jsem ji zmírnila na 170 a podlila černým pivem, asi dvěma deci. Pekla jsem přes hodinu, 3x obrátila, polila. Nechala jsem maso v troubě vychladnout.


V den D jsem koleno ještě pekla další hodinu a půl, poslední 3/4 hodiny již bez pokličky, aby se kůrčička vypekla. Polívala jsem každou čtvrthodinu.
Maso musí jít od kosti, šťáva z cibule být tmavá a vypečená.


Vypeklo se hezky, stačilo nakrájet a podávat s jablečným křenem, hořčicí a anglickou hnědou omáčkou. Ta je sladší, mj. s fíky, a Ježíšek ji do naší kuchyně přinesl prvně.

Žádné komentáře:

Okomentovat