čtvrtek 5. ledna 2012

Filé aneb neopouštěj staré známé pro nové

Ryby moc často nepřipravuji, ale i s obyčejným filé se dá udělat něco k snědku, nemusí a nemůže být pokaždé losos!
Vybrala jsem si balení tzv. bez přidané vody, to přece jen víc připomíná to filé, které pamatuju z mládí, kdy ještě tresek plavalo v moři dost a filé se sekalo z velkých zmrzlých bloků a chutnalo moc dobře - nejčastěji se smažilo.
Ryby v ledové krustě patří k těm nejméně kvalitním a je lepší se jim vyhnout. Nemám ráda, když se mi rozmrazená ryba na pánvi utopí ve spoustě vody a rozpadne na malé kousíčky, to mě od koupi dost odrazuje.
Zcela klasicky jsem porce pekla na pánvi, na minimu tuku, osolené a posypané trochu kmínem - drceným, na fotce není skoro vidět. Pro lepší chuť jsem přidala hned i cibuli a zbytek brambor, které posloužily jako příloha.


Porci salátu jsem dozdobila pečenou a naloženou řepou, která dodala jídlu barvy, stejně jako zakápnutí ryby ústřicovou omáčkou. Chuť se díky ní zajímavě zvýraznila a filé trochu pozvedla .














Lehký oběd byl na světě. Filé se chovalo dosti dobře, kosti v něm taky nebyly, tak co od něj víc čekat... nakonec chutnalo docela příjemně.

Žádné komentáře:

Okomentovat