neděle 24. června 2012

Zmrzlina

Jsou pokrmy, u nichž si říkám: ne a ne, nejsem takový cvok, abych zrovna tohle dělala doma, to za to nestojí...to už bych si mohla i šít boty, ne?
Ale pak mě nějaký impulz nakopne a já se do toho přece pustím. Někdy se mi nechce kvůli pracnosti obecně, často i kvůli tomu, že výsledné jídlo není nutno konzumovat vůbec, někdy že nemám zrovna chuť zkoušet něco nového, i to se mi stane:)
Jedna z takových zbytností je zmrzlina. Ovšem velmi občas si nějakou někde dám. Radši nějaký sorbet, který existuje i bez cukru, případně nějakou jogurtovou nebo tvarohovou. Jasně, zmrzlina by měla být ze smetany-tedy šlehačky, jak název napovídá, ale tu bych jíst neměla. A olejovou, tedy z rostlinných tuků, taky ne. Navíc tam bývá směsice přidaných látek, které ani nejsou chuťově dobré.
Tak se mi spojilo, co propaguju v předchozím článku a co jsem viděla u Madly - neuvěřitelné zmrzlinové lahůdky, které už připravuje pár let.
To by bylo, aby se mi nějaká ovocná zmrzka nepovedla, rozhodla jsem se při četbě jejích stránek. Jakmile narazím na zralé jahody, zkusím to.

Jahody jsem koupila a pustila se do zmrzliny. Stačilo je umýt a otrhat. Ve větší míse jsem je trochu přisladila a rozmixovala tyčovým mixérem. Nakonec mě napadlo dát mrazit jednak sorbet, jednak část promíchat ještě s jogurtem. Dala jsem selský jogurt a zbytek zakysané smetany. Tuhle směs jsem přisladila o něco více - měla by být stupínek sladší, než jaký chcete mít výsledek.


Zmrzlinový strojek nemám, tak jsem přistoupila k metodě postupného mixování. Vzala jsem to odhadem, mixovala jsem dvakrát po hodině a půl, směs vždy byla částečně zmrzlá. Kdyby byla úplně tuhá, mohla by se dát jen do mixéru, který umí sekat led, takový nemám - spálil by se. Záleží na množství zmrzliny, tvaru nádoby a výkonu mrazáku, ale bude lépe mixovat dříve než později, hlavně po prvním namražení.
Struktura zmrzliny byla po dvou mixováních již tak akorát, šla i dobře nabírat kleštičkami. Chutnala výborně a já se cítila zcela unešená jednoduchostí přípravy, to jsem ani nečekala.

Po dalších hodinách zmrzla více, před podáváním bylo třeba ji nechat povolit, ale jemná struktura vydržela. Nutná vložená práce celkem zabere tak dvacet minut, navíc rozložených do několika bloků, a dá se pohodlně stihnout během dalších věcí. Stačí mít ty správné suroviny a být zrovna doma kolem tří a půl hodin v kuse. Tak uvidím, k jakým variacím se ještě dostanu, láká mě použít jako základ právě zakysanou smetanu.
Jako dezert je home made zmrzlina dosti efektní, dá se různě nazdobit anebo ji naopak přidávat k jiným moučníkům, chybu s ní neuděláte.

Žádné komentáře:

Okomentovat