středa 4. července 2012

Telecí

Pojem zadělávané telecí mi v hlavě uvízl nejspíš po četbě nějakých provorepublikových červených knihoven, které jsem zhltla v raném mládí. Příběhy však pocházely z dob, kdy telecí se prodávalo lacino a považovalo se spíše za podřadnější maso, dobré tak pro nemocné a pro děti. Svědčí o tom i řada receptů třeba u Kejřky.

Letošní jaro na telecí nemám štěstí skoro nikdy. Když už na něj narazím, dám za něj tak dvojnásobek, co za hovězí. Nevím, zda má někdo nějaké lepší zdroje?

Ze získaného kusu telecího předního jsem tedy chtěla připravit nějaké zapamatováníhodnější jídlo. Tedy nějak zadělávané - ale ne na paprice. Další recepty doporučovaly zadělávat s květákem, ale to se mi též nezdálo. Rozhodla jsem se pro muškátový oříšek a trochu mrkve s řapíkovým celerem do základu. Nejprve jsem maso spařila, jak se u telecího doporučuje.


Pak jsem orestovala zeleninu a maso k ní přidala.
Dusila jsem ho do měkka, což trvalo maximálně půl hodinky. Zeleninu jsem rozmixovala a omáčku trochu zahustila smetanou. Teď přišel čas na muškátový oříšek, ještě trochu pepře, a omáčka byla hotová. Vynasnažila jsem se, aby nechutnala jako svíce, což se celkem povedlo. Nebyla vůbec nakyslá, jen zeleninovosmetanová. Ale jak jsem tele připravovala předem, při servírování jsem už nefotila, neb jsem na to nevzpomněla. Měli jsme ho s rýží.

Žádné komentáře:

Okomentovat