středa 10. října 2012

Na jablkách


Co to tu máme na jablkách? Inu maso.
Pár receptů na maso s ovocem jsem už předvedla - švestky, citrusy... Tahle "středověká" a možná ještě starší kombinace z dob, kdy se ještě nerozlišovaly jednotlivé chody, ani sladké a slané, mě baví.
Nedávno jsem dostala z cizozemska jako momentální módní zajímavost i ovocné "hořčice", fíkovou a hruškovou. Jsou určené k masům pečeným i vařeným a také k sýrům. Chutnají sladce a ovocně, ale jsou i trochu slané a mírně kořeněné, ne jako čatní, kde koření převládá.
Ale dát ovoce, třeba jalbka, do běžné šťávy k masu není nic komplikovaného a určitě to domácí repertoár oživí. Chuť se dá se všelijak obměňovat, doplňovat kořením nebo nechat víceméně přírodní, sladší nebo kyselejší.


K jablkům mi ladí spíš vepřové. Maso z plece jsem pokrájela na proužky, osolila, opepřila a opekla. Dala jsem pod ně trošklu sádla a olej. Přidala jsem cibuli a česnek, podlila, přikryla. Nechala jsem maso chvíli dusit a teprve pak jsem je zasypala kousky jablek bez slupky, zdála se mi moc tuhá. Jablka se zcela rozvařila a vytvořila hustou omáčku - chuťově si přímo řekla o trochu hořčice. Nebyla jsem s výsledkem sice úplně spokojená, ale do dalšího dne se omáčka proležela do skvělé chuti, která přitom vzešla ze zcela obyčejných surovin. Vepřové na jablkách a hořčici ladilo s různými přílohami, měli jsme i šišky. Za nejlepší kombinaci považuju žemlový knedlík.

A nezapomeňte, že stále ještě probíhá soutěž o blog roku.
Děkuji za zaslané hlasy.


Žádné komentáře:

Okomentovat