pátek 19. července 2013

Pár postřehů a aktualit kolem jídla

Čas není nafukovací, a tak jsem v minulém půlroce dost musela omezit nejen brouzdání po foodblozích a pátrání po kulinářských zajímavostech a nových projektech, ale ani k pravidelnějšímu komentování jsem se moc nedostala.

V červnu se mi to podařilo trochu napravit, ale musím říct, že je to dřina, být víc v obraze - změny najdete v Odkazovně, kam jsem zařadila nové (nové pro mě) kvalitní blogy. Najdete třeba odkaz na kuchařku od kami.

Kulinární akce a nové podniky nestačím sledovat, jen všem, kdo se o historii jídla u nás zajímají, připomínám, že výstava cyklu Monarchie - Krmě, jídlo, žrádlo v Letohrádku Kinských končí až 18. 8., když budete podrobněji hledat aktuální stav. Já už se na ni dostala, ale nakonec pro mě byla spíše zklamáním. Pokud se chcete zorientovat ve vývoji stravování u různých společenských vrstev od půlky 19. století do 1. světové války, je to dobrý začátek. Expozice postrádá více nápaditosti, zaujetí, je na můj vkus příliš vlažná a neohromí, ač téma přece je to tak nosné! Za uvedené období se změnilo snad všechno, rozvinula se průmyslová výroba potravin, přišly nové technologie, nové suroviny, ojevilo se konzervárenství, byly doby dostatku i válečných úspor.

A tady aspoň autentické nádobíMagdaleny Dobromily - motiv louky na džbánku jsem myslím jinde neviděla, je půvabný.


V oboru vaření je i plno TV pořadů, které víceméně nesleduji, ale kurzy ZP mě bavily. Krom toho exituje spousta online magazínů u všech tiskovin i TV stanic, některé i zajímavé, k tomu informace o knížkách, a tak se to ani nedá učíst...

Mám výpadek i v nabídce obchodů - musela jsem však už opravdu jít koupit nový filtr do digestoře, a tak jsem jen zírala, kolik nových spotřebičů se nabízí - aktuálně hlavně stolní grily všech velikostí, s mnoha typy plotýnek, litinovou plochou i mřížkou, žulou, keramikou, teflonem. Jsem vyznavač uhlí, grilování na elektrice mi přijde nadbytečné - na to mi přece stačí litinová pánvička na sporáku! Pokud někdo namítá, že grilování na uhlí není zdravé, je otázka, zda vůbec je silně pečené maso či dokonce uzeniny zdravé, ať už je připravené na čemkoli. Krom toho záleží na tom, jak často grilujete - a každý týden to zdravé nebude nikdy, s tím se smiřme.


Svůj velký robot kMix jsem si pořizovala před necelými dvěma roky - dnešní typy a tvary těchto pomocníků mě docela zaskočily, zvětšují se a mohutní. Jsem ráda, že jsem si pořídila "retro" styl v červené, současné roboty vůbec barevné nebyly. Ani tyčáky se mi nelíbily, ale ten budu asi brzy potřebovat, no uvidíme. Kdybych neměla troubu, určitě by mě bavila remoska nebo elektrická pánev, to může být šikovné, nabízí se jich už hodně typů. Zdá se, že boom kávovarů na kapsle pominul, aspoň jsem neviděla, že by se někdo u nich aspoň zastavil a prohlížel. Asi už je všichni mají...vystačím si s french pressem. Úskalí kapslí už bylo probráno i v Pekle na talíři. Zastávám názor, že jejich největší přínos je v zisku pro výrobce a nejlepší káva je čerstvě pražená (do 2 týdnů) a čerstvě namletá. Ani v dobré kavárně není k zahození.

Žádné komentáře:

Okomentovat