pátek 1. dubna 2016

Vtipné recepty z pár surovin

Téma je to úplně aprílové!
Někdy se objeví tak podivně jednoduchý recept, že ho musím zkusit. Jednoduchý tak, že ani na článek nevydá. Ještěže se mi jich zrovna sešlo víc. A všechno bezlepek, pokud je to pro vás důležité.
Kardinální otázka: bude to také dobře chutnat?


Pseudoštrúdl z vloček

Recept mi poslala kamarádka formou řetězového mailu, takže autora asi neodhalíme, prostě lidová tvořivost. Bohužel i s kroužkovaným Ů, nad kterým mi vždy zatrne a kvůli němuž odmítám nejen recepty, ale i hospody (štrůdl ani ragů nebudí prostě důvěru). Ale co ten recept?


Na těsto se vezmou dva hrnky ovesných vloček, přidá se půl hrnku vody a dva bílé jogurty (celkem 400 g), 2 lžíce medu. 2-4 jablka dle velikosti se pokrájí na kousky, osladí a ochutí skořicí. Pak už se na plechu (s papírem na pečení) vytvarují dva pruhy - spodní části štrúdlů. Na ně se rozloží jablka a zakryjí se zbytkem vločkového těsta. Já vše trochu pocukrovala pro lepší barvu. Pekla jsem na 200 stupňů v troubě předem předehřáté. Za necelou půlhodinku je upečeno a skutečně to vypadá jako štrúdl.


Pro bezlepkáře, alergiky na vejce, dietáře bez tuku a cukru - ideál. S krájením jsem radši počkala. Stejně jsem ho nesla hlavně na lekci háčkování, tak jsem jen ochutnala od kraje - nebylo to špatné, ony se vločky upečením dosti vylepší, navíc trochu roztaveného cukru navrch je dobře dochutilo. Taky by se mohl pokapat soleným karamelem nebo topinkem, případně rozpuštěným máslem...ale to už bych to zase moc vylepšovala. Takže ano, nepříliš pracný a levný štrúdlík doporučuji pro běžné denní použití, žádná bomba to není. Lepší chutná čerstvý, než jablka rozmočí vločky.

Čokoládový dort ze 2 ingrediencí

Prostě jen čokoláda a vejce: něco jako brownies?
165 g hořké čokolády se rozpustí v mikrovlnce nebo ve vodní lázni a postupně se do ní vmíchají tři žloutky. Z bílků se ušlehá sníh a opět postupně smíchá. Nedělá se to úplně dobře, čokoláda nesmí být příliš teplá ani studená a mícháme opatrně, aby sníh nespadl. Ale čokožmolky nakonec nijak nevadí...Hmotu vlijeme do menší dortové formy s papírem na pečení a při 170 stupních pečeme asi půl hodiny. Korpus vyskočí, pak zase spadne, skutečně je brownies velmi podobný, je méně tučný a že v něm chybí jakákoli mouka, vůbec nevadí.
Šlehačka by se k němu moc hodila.



Japonský bavlněný dort (tvarohový) ze 3 ingrediencí

O tomto dortu se facebookem nesou ódy, to je mi vždy trochu podezřelé, zavání to reklamou - další důvod, proč ho vyzkoušet. No jo, místo cukru a másla bílá čokoláda - bude to lepší? Mohl by chutnat jako samotná upečená náplň do cheesecaku či lepší tvarožník. A že nemám ráda malé zbytky, tak jsem poměr upravila na jeden tvaroh: 1 tučný tvaroh ve vaničce, 5 vajec, 200 g bílé čokolády.


Čokoládu jsem rozpustila a zašlehala do ní žloutky. Sníh z bílků jsem vmíchala postupně a vše navršila do menší formy (15x20), vymazané máslem. Pekla jsem podle návodu 15 min. na 170 stupňů a po vypnutí nechala v troubě dojít do vychladnutí. Propečení se těžko poznává, těsto bez mouky se nelepí. Mohlo tam být déle, takže tak 20 minut, bylo ho přeci jen víc než v původním rozpise. Na středu bylo pečené trochu málo.
Dort měl "bavlněnou" strukturu, to ano, a chutnal jako tvarožník. Pro bezlepkáře ok, ale trocha mouky by mu prospěla, aby získal hladší texturu. Čokoláda ho osladila víc, než bych sladila já. Navíc po ní zůstávala slabá pachuť-nechuť, co bílá čokoláda mívá. Použila jsem na rady z FB tu obyčejnou z Lidla, tak nevím, pro bílé čokolády moc nehoruju. Úplně nás to tedy neuchvátilo. Dobré, ale ne vynikající. Nahradit bílou čokoládu tmavou by ještě stálo za vyzkoušení, případně použít máslo a cukr, vždyť "jen 3 ingredience" je jen trik, když jedna se skládá z pěkné řádky položek...


Nejlepší, chuťově nejluxusnější je podle mě čokoládový dortík. U vločkového zas můžu ocenit láci a základní nápad, ale na tvarožníky-cheesecaky použiju radši jiné recepty.

Žádné komentáře:

Okomentovat