středa 5. dubna 2017

Dva sprinty, téměř postní

Konečně zas můžu přidat nějakou tu rychlovku čili sprint - jídlo, které bude v množství 2 porce hotové do 15 minut. Nic světoborného, ale jistá vychytávka tam je.



Zdržela jsem se tuhle na pochůzkách a už cestou z města jsem přemítala, co z domácích zásob se dá použít k pozdnějšímu rchlooobědu. Jistě, v mrazáku se najde hotová omáčka i dušené koleno, to se dá, ale nějak nebyla chuť. Už jsem se klonila ke špagetám, ale těstoviny byly zrovna den předem. Brambory se vaří dlouho, abych je udělala s fazolkami... ale přece bramborák, to se zvládne se i bez masa.

Na porci 2- 3 brambory (dle velikosti) jsem jen omyla, odkrojila viditelně špatná místa a se slupkou (ano, skutečně se slupkou) nastrouhala nahrubo. Jen když jí zbyl větší kousek, dala jsem ho pryč. Jinak se v bramboráku slupka úplně ztratí, loupání je zbytečné: určitě vyzkoušejte! Radši dávám vajíčko, ale nemusí být. Mouky jen tolik, aby vše trochu drželo pohromadě, přiměřeně soli a koření - dávám majoránku a pepř, česnek ne, ale doporučuju.
Než jsem to spatlala, dala jsem si rozpálit pánev a mezi obracením nachystala talíře a zelí, protože zamýšlený salát mi k tomu chuťově neladil, zvlášť když jsem bramboráky pekla na kachním sádle. A bylo to všechno raz dva.


Při jiné příležitosti jsem zas připravila kuskus se zeleninou. Je hotový za pár minut a orestovaná směs zeleniny se zvládne za nějakých deset minut i s krájením, přidávám ji na pánev postupně rovnou z prkénka. Základem byla cuketa, cibule, česnek (i medvědí) a řapík celeru. Pak jsem plánovala použít nějakou sterilovanou červenou papriku nebo pár sušených rajčat v oleji, ale včas jsem si uvědomila, že mám v mrazáku ještě lečo, tedy dušené papriky s rajčaty. Přihodila jsem i něco oliv. Posledním druhem bylo pár kousků dýně, kterou jsem shodou okolností zpracovávala ten den do omáčky pro návštěvu. Výsledná chuť vší té zeleniny byla přímo skvělá, mám ráda, když je v ní něco sladšího, něco kyselejšího či ostřejšího, měkčího i křupavějšího. Stačí jen doladit kořením, používám pepř a trochu provensálského, ke kuskusu mi ladí. Nehodil by se mi tam třeba hrášek, ale trocha mrkve by nevadila, jen by potřebovala delší dobu ke změknutí. A ještě trochu parmazánu navrch a je hotovo.

Žádné komentáře:

Okomentovat