čtvrtek 7. května 2020

Zelené zeleniny

"A když budete mít po té zelenině hlad, dejte si další zeleninu..."



Tak tuto skvělou radu nechávám bez komentáře, sama zeleninu doplňuji pěkně masem, sacharidy momentálně smím jen omezeně. A všechno to jsou docela rychlovky.
Vyzkoušela jsem teprve nyní baby pak choi (též pak choy), takové to čínské zelí. Je příbuzné mangoldu a obsahuje spoustu zdraví prospěšných látek. Můžete z něj udělat i nějaký salát, ale spíš mě motivoval obrázek upraveného zelíčka jako přílohy.
Celý pak choi jsem jen opláchla, rozkrojila na tři nebo čtyři silnější pláty a šoupla na pánev. Osolila, opekla, přihodila trochu česneku a nakonec zakapala sójovkou. Za pár minut bylo hotovo, listy zavadly asi jako u špenátu, řapíky změkly. K tomu jsem orestovala i steak z krkovice a ochutila stejně. Hodil se i zbytek rýže a jeden zelený oběd byl hotov.


Zelený chřest jsem použila zase do koláče bez těsta, postupovala jsem podobně jako u avokádového kiše. Protože to měla být večeře i pro muže, použila jsem více šunky a slaniny, na osobu dvě vejce.


Zbytek chřestu jsem si jen pro sebe opekla na pánvi, dochutila sýrem a smíchala s bramborem a slaninou. Dřevnaté konce jsem oloupala a uvařila z nich polévku, stejně jako z bílého chřestu. Stačilo vše rozmixovat, přidat bujónovou pastu a nějaké mléko.
Doufám, že se ještě k dalšímu chřestu dostanu. Když jsem o tom vykládala kamarádkám, nenašla jsem moc pochopení: chřest se jim zdá bez chuti, mdlý, zkrátka nezajímavý... Já ho mám ráda, má specifickou jemnou chuť. Radši ho restuji či peču než vařím. S parmezánem chutná skvěle.

Do třetice přidám tip na takové soté s pórkem, i když jde o celkem běžnou kombinaci, žádný objev.
Z jednoho pórku, čtvrt kila žampionů a asi 300-400 g masa (vepřové, krůtí, kuřecí) se připraví pěkné tři porce. Opekla jsem nejdřív maso na menší kousky, osolené a opepřené, pak shrnula na stranu a orestovala kousek slaniny, kolečka póru, přihodila pokrájené žampiony, dosolila, a vše mírně podlila, podusila doměkka. Šťávu jsem vylepšila trochou smetany, ale může být i mléko. Stačí doplnit dobrými nudlemi, lze ještě přidat trochu sýra (čedar, parmezán). Soté se dá i snadno ohřát.

Žádné komentáře:

Okomentovat