pondělí 1. června 2020

Zase červnové inspirace

Hledala jsem si svůj recept na bezový sirup a našla celý článek červnových nápadů. Je to dva roky, a tak poněkud oprašuju a doplňuju. Na bezinky se chystám tento týden.



Chřest mám ráda orestovaný (na obr.s lososem), v risottu, v koláči nebo polívku, vše bylo.


Černý bez mě zlákal k uvaření sirupu a mrkvového mázu. To je taková středověká marmeláda, kterou jsem připravila na budoucí dárky.


Sirup jsem zkusila podle nového receptu a bez kyseliny citrónové. Doporučuji. Svařila jsem nejdřív 1 litr vody a 1 kg cukru a nechala chladnout. Pak jsem zašla do lesa pro 30 květů. Ostříhala jsem co nejvíc stopek, vybrala těch pár broučků a bez omývání namočila do studeného sirupu. Přikrájela jsem 4 citróny a nechala přikryté louhovat. Může se nechat i 2 až 3 dny. Citróny se musí hodně vymačkat. Nálev jsem přes gázu v cedníku přelila do jiné nádoby, ještě trochu přikyselila a naplnila do lahví a větších sklenic s víčkem Twist of. Krom jedné lahve ke spotřebě jsem je zasterilovala tak 20 minut. Už to mám vyzkoušené z čistě citrónového sirupu, chuť se uchová beze změny.
Vloni jsem vyzkoušela i smažené kosmatice - bezové květy v těstíčku, je to jídlo spíš pro zábavu. Třeba děti by to mohlo pobavit.


Masové koule v rajské se dají dělat na mnoho způsobů. Použila jsem vepřové, problém je najít trochu tučnější maso, jinak je to drobivé a nedobré. Třeba holanďani z plece se mi vůbec nepovedly, jak bylo maso libové... tentokrát jsem vybrala to nejobyčejnější mleté a vyšlo to. Do omáčky jsem orestovala i řapík celeru a mrkev, pak sekaná rajčata z plechu a trochu středomořského koření. Lehce jsem promixovala.


Klasikou je i restovaná cuketa s rajčaty k těstovinám, ale byly i plněné masem, pak i žampiony s náplní sýrovou nebo masovou, zapečený pórek s bešamelem, masové nudličky na pórku jako čína, kachna na jablkách, klasické šunkofleky, bramboračka, smetanová žampionová omáčka...to jen kdybyste hledali další tipy.


Ze sladkých jídel nechyběly lívance s jahodami. Nemám totiž ráda tepelně upravené jahody, tedy v koláčích či knedlíkách, na lívancích (kváskových, kefírových) nebo v cheesecaku chutnají nejlépe.


Chleba peču stále, ale málokdy mi trochu nepraskne. Pořád totiž nemám dost trpělivosti nechat ho opravdu dokynout. Jednou mi zas překynul a splaskl, tak to taky nebylo ono...

Žádné komentáře:

Okomentovat