sobota 13. června 2020

Citrónové kuře s rýží v 1 hrnci

Přidávám zas jedno jídlo z kategorie šikovných, vařila jsem ho poprvé a krásně se povedlo, dokonce fotky se velice podobají těm na Pinterestu :).


Recept jsem našla opět při hledání řeckých jídel do své nové knížky a nakonec jsem ho vyzkoušela místo kuřete na paprice...na tu smetanovou omáčku bylo nějak moc dusno.

Nejlépe se hodí horní kuřecí stehna, počítám tak dvě na porci, čili zhruba kilo na 4 porce. K tomu 2-3 citróny a 3 sběračky rýže.
Maso se dá aspoň chvíli namarinovat, tj. promne se s ostrouhanou kůrou ze 2 citrónů, solí, pepřem, tymiánem a 2 lžícemi citrónové šťávy. V pekáči nebo velké pánvi, co jde strčit do trouby, jsem nejprve maso opekla, aby mělo kůrku, pár minut po každé straně. Dala jsem pod něj trochu oleje a másla. Porce jsem vyndala a dala orestovat jednu cibuli a asi tři stroužky česneku vcelku, na to nasypala rýži, nadrobila bujón (mám svoji zeleninovou pastu, ale hodí se i kostka), nalila zbylou marinádu a 6 sběraček vody, osolila a počkala, až začne vše vařit. Pak jsem navrch rozložila opečené kousky masa a k nim přidala citrón na kolečka.


Zakryla jsem poklicí a dala do trouby 180 stupňů teplé. Můžete taky zakrýt alobalem, nemáte-li vhodný pekáč s víkem. Pekla jsme tak 40 minut, to byla rýže ještě dost mokrá. Bez víka jsem pekla na vyšší teplotu shora ještě asi 15 - 20 minut, až se kuře podobalo těm fotkám u receptu... A to je vše. Navrch se může nasypat trochu něco zeleného pro ozdobu.

Osolené jsem to měla dobře, možná mohlo být více té kůry a česneku. Rýže byla citrónově nakyslá, ale dost šťavnatá, kuře ok.
A komu se ta rýže nezdá, tak doporučuju prakticky stejný recept, ale s bramborami. Tam se může dát více koření (paprika, byliny) a namarinovat vše i s klínky brambor a péci hned najednou.

Žádné komentáře:

Okomentovat