čtvrtek 21. července 2011

Svátek II - Proměny selečí pečínky

Masa jsem měla hromadu, jak jsem již popsala v minulém článku.
Selečí jsem už několikrát pekla, na tom žádné velké vaření není, jako u každé kvalitní suroviny stačí málo.
Maso mělo měkkou, ale vypečenou kůžičku, bylo měkké a šťavnaté. Na té šťávě se dělalo pár mastných ok, ale ani po vystydnutí se nikde neusadila vrstvička sádla, sele bylo hodně libové. Podlévala jsem tentokrát částečně i pivem, které také hlavní chod doprovodilo.
Spíš se dá vyhrát s přílohami. Bylo lepší servírovat je v mísách na stůl, ale fotit všechno mě už návštěvníci nenechali. Někdo volil klasiku se špenátem a knedlíkem nebo bramborami.
Letní varianta s grilovaným paprikovým salátem přišla vhod většině stolovníků, doplnit se mohla i bramborou.
A protože masa bylo hodně, přidala jsem k němu další den jen smetanu a pár kaparů i s nálevem a dochutila lžičkou ústřicové omáčky, čímž vznikla báječná omáčka k rýži.
Samozřejmě ta večeře ještě zahrnovala moučník, tak o tom zas pozítří.

Žádné komentáře:

Okomentovat