pátek 18. listopadu 2011

Cukr na nitku

Cukr na nitku se vaří dlouho a musí se mu věnovat dosti pozornosti - to samé by se dalo říct i o mé knížce, která vyjde v pondělí 21. listopadu.
Najdete v ní moje vzpomínání na dobu dětství a mládí v 60. a 70. letech, proložené dobovými recepty. Píšu hlavně o jídle a zážitcích s ním spojených v naší rodině, jak si to pamatuju. Hodně mě ovlivnily silné ženy předchozích generací, babička a matka.


Vydat knihu nebylo původně mým plánem, nepředpokládala jsem, že by takové obyčejné vzpomínky zajímaly někoho dalšího. Chtěla jsem si to zapsat, než vše zapomenu a dokud se ještě mám koho zeptat... že třeba jednou i nějakou moji hypotetickou vnučku to bude zajímat, jak jsme žili.
Když mě objevila Romana Přidalová z Motta, moje sepisování podpořila - a knížka je na světě. Taková věta se napíše raz dva, ale celý proces nějakou dobu trvá. Naštěstí, protože za tu dobu jsem si aspoň trochu zvykla na novou roli. Samozřejmě budu hrozně zvědavá, jestli knížka zaujme!
Všechno kolem psaní, korektur, vydávání, propagace je pro mě nové a baví mě to.
Cukr na nitku vychází v edici Příběhy psané s chutí a všechny technické podrobnosti včetně objednávky najdete zde.


Postava na titulní straně má navozovat dobu děje.
Tu připomínají i reklamní nálepky, využité na vnitřní straně obálky. Děti je dostávaly za sběr - místo peněz. Mají pro mě zajímavou historii. Jeden kamarád z mládí, muž kamarádky z hrádecké party, v knížce zmíněné, si schovává všechno možné a nerad se svých pokladů zbavuje. Před nějakou dobou, když už jsem měla blog, mi je věnoval - že se mi můžou hodit. A hodily! Jsem moc ráda, že se takhle uplatnily. Díky, Zdenku!

V plánu už jsou i nějaké akce, na kterých budu knížku představovat.Všichni jste srdečně zváni!

25. listopadu se v KD Novodvorská koná 1. Malý knižní veletrh, kam přijdu v 15 hodin.

Slavnostní křest, na který chystám i ukázku dobového občerstvení, se bude konat v prostorách MKP na Mariánském náměstí 1 ve středu 7. prosince od 17 hodin. Cukr na nitku pokřtí paní spisovatelka Věra Nosková (např. Bereme, co je), na což se moc těším. Za Motto se účastní paní Romana Přidalová a Eva Rýznerová (Říkal jsi Ti amo) jako redaktorka edice.

Žádné komentáře:

Okomentovat