pátek 2. prosince 2011

Cibulová kaše s lososem

Do kuchyně mi připlul losos, tentokrát balený ve vakuu, což není špatná volba. Bylo ho akorát na dvě porce.


Minule jsem ho upekla a podávala se salátem, ale teď jsem z něj chtěla mít teplý oběd. Maso upeču, na tom žádné extra vaření není. Ale co k němu?
Čerstvý špenát zrovna neměli, tak jsem se rozhodla pro cibulovou kaši. Totiž znám i úpravu lososa na whiskové cibulce, proto jsem v myšlenkách dospěla až k té kaši. Už jsem ji dávno nedělala, ale vážně je moc dobrá, každé jídlo oživí - a na rozdíl od šťouchaných brambor, jimž se chuťově hodně blíží, se do ní nemusí dát skoro žádný tuk. Seznámila mě s ní jedna kamarádka u nich na chalupě, to bude už taky skoro třicet let...


Cibulku jsem si jen trochu osolila a podusila pod pokličkou na kousku másla s olejem, aby zůstala měkká a jen slabě opečená, spíš sklovitá. Bramborovou kaši dělám obyčejně - s teplým mlékem, šťouchadlem ručně - nemám ráda kaši moc jemnou a tekutou. A na tento předpis je to akorát. Zůstane-li kaše hrubší, je to ono.


Dovnitř jen lehce zamíchám podušenou cibuli. Počítám jednu cibuli běžné velikosti na porci, musí jí zkrátka být hodně.
Než jsem udělala kaši, dala jsem na pánev opepřené porce lososa a upekla je ze všech stran. K jídlu jsem ještě podávala salát. Pochutnali jsme si velmi, i když špenát nebyl.

Žádné komentáře:

Okomentovat